fredag 1. januar 2016

2015 - en oppsummering

2015 har vært et fint år. Jeg har vært i Nederland med klassen min, og vi fikk besøk fra den Nederlandske klassen vi besøkte. I sommer var jeg i Kroatia med familien og på fjelltur, som var veldig hyggelig begge deler . I tillegg har jeg vært på Imagine Dragons-konsert og sett Ringenes herre-maraton på kino. Jeg har også begynt i andre klasse og tar fagene matte R1, historie og filosofi, kjemi og fysikk. Det har vært et slitsomt, men hyggelig år.

Bøker:
Jeg har lest 59 bøker i år, og er veldig fornøyd meg det. Noen bedre enn andre, men ingen jeg absolutt ikke likte. Så alt i alt har det vært et veldig godt leseår for meg. Målet mitt var å lese 50 bøker, så det har jeg absolutt nådd.

Bøkene som har gjort mest inntrykk på meg var A Storm of Swords: Blood and Gold av George R. R. Martin, I'll Give You the Sun av Jandy Nelson, Carry On og Fangirl av Rainbow Rowell. Favoritten var selvfølgelig The Lord of the Rings av J. R. R. Tolkien, som var den siste boka jeg leste i 2015.

Filmer:
Jeg har sett ganske mange filmer i år, og det var mange som skilte seg ut. 2015 har generelt sett vært et godt filmår. Jeg har sett flere filmer på kino, men jeg har også sett mange hjemme på egenhånd. Jeg har for eksempel blitt helt hekta på Marvel-filmer i år, og en av de beste filmene jeg har sett i år er Captain America: The Winter Soldier, som er en av de aller beste Marvel-filmene.

Andre gode filmer jeg har sett i år er The Imitation Game, som handler om livet til Alan Turing, The Fall, som muligens er verdens vakreste og tristeste film, The Martian, jeg gråt gledestårer, og Star Wars: The Force Awakens, fantastisk nostalgi.

Favoritten, hvis man ikke teller Ringenes herre, var helt klart The Man From U.N.C.L.E., som var både spennende og morsom, og jeg elsket karakterene. Rett og slett en fantastisk film!

TV-serier: 
Jeg har sett utrolig mange gode serier i år. For eksempel kom sesong to av Gjengangerne ut i år, og den var kjempespennende. I tillegg har jeg sett en del Marvel-serier. Jeg har sett Agent Carter, Agents of S.H.I.E.L.D., Jessica Jones og Daredevil, som er en av de beste jeg har sett i år. Rett og slett genial. I tillegg har jeg sett Dollhouse, som også var kjempespennende, og siste sesong av Downton Abbey. Serier som The Hour og Sense8, var også utrolig bra. Alt i alt har jeg sett utrolig mange gode serier i år.

Favoritten var helt klart Pushing Daisies, med Lee Pace som Ned the Piemaker. Fantastisk serie, som er kjempesøt, samtidig som den tar opp alvorlige temaer. Jeg anbefaler på det sterkeste!

Fotografi: 
Jeg har ikke tatt så veldig mange bilder i år. Det meste ble tatt på ferie, men jeg tok også en del bilder da nederlenderne var på besøk. I tillegg tok jeg bilder i bryllupet til kusina mi. Det beste bildet jeg tok i år var:


Hvordan har 2015 vært for deg?
Er du fornøyd med året?

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar