lørdag 31. oktober 2015

Oktober - en oppsummering

Enda en måned er over. Føles som om det ikke er lenge siden skolen startet, og nå er det snart november. Oktober har vært en fin måned for meg. Litt stressende på skolen, men ellers veldig bra. Har vært i Oslo to ganger. Først for å besøke Synne og mormor, og så for å gå på konsert med Imagine Dragons, og det var utrolig gøy! Kan virkelig anbefales. Ellers har jeg vært med å hjulpet til på TV-aksjonen. Hva har dere gjort i oktober?


BØKER
1. Memoirs of a Geisha av Arthur Golden
2. The 100 av Kass Morgan
3. A Game of You av Neil Gaiman
4. Angels & Demons av Dan Brown
5. The Sword of Summer av Rick Riordan
6. Carry On av Rainbow Rowell
7. Lair of Dreams av Libba Bray
8. Hawkeye: My Life as a Weapon av Fraction, Aja og Pulido
Sider lest: 3267

Oktober har vært en god lesemåned for meg selv om jeg har hatt mye å gjøre på skolen. Har lest seks bøker og to tegneserier. Noen av bøkene jeg leste har vært midt på treet, mens andre har vært utrolig gode, så alt i alt er jeg veldig fornøyd. Åtte bøker er veldig godt gjort. Jeg er fornøyd!

Min favoritt denne måneden var...

CARRY ON av Rainbow Rowell


Carry On var rett og slett fantastisk! Jeg hadde gledet meg lenge til å lese denne boka, og hadde skyhøye forhåpninger. Carry On overgikk dem. Jeg er så imponert. Les anmeldelsen min her.


FILMER
1. Alexander
2. The Martian
3. Chocolat
4. Midnight in Paris
5. Sofies verden
6. Black Book

Seks filmer er en god del. Jeg så Alexander, handler om Alexander den store, og Sofies verden, basert på Jostein Gaarders bok, på skolen i historie og filosofi. Chocolat, Midnight in Paris og Black Book så jeg med mamma, og pappa så Midnight in Paris med oss. Jeg likte dem godt alle tre, selv om jeg ikke klarte å ta Midnight in Paris alvorlig på grunn av Owen Wilson. The Martian så jeg på kino med pappa. Den var rett og slett fantastisk! Wow, for en god film. Jeg har faktisk fått meg en The Martian-kinoplakat, og i dag fikk jeg endelig rammet den inn. Yay! 

Min favoritt denne måneden var...

THE MARTIAN


Surprise surprise! Vel, dette overrasket vel ikke noen. The Martian er helt utrolig god. Det var kjempespennende å se om Mark Watney, hovedpersonen, kom til å komme seg hjem eller ikke, og The Martian er én av svært få filmer som har fått meg til å gråte gledestårer. Gå og se The Martian med en gang hvis du ikke har gjort det!!!

MINE INNKJØP


Ja, I know, jeg har kjøpt en del bøker denne måneden, men jeg var i Oslo, og da måtte jeg kjøpe noen tegneserier jeg ikke får tak i i Arendal. Liten by, små bokhandler... I tillegg kom noen bøker i posten som jeg forhåndsbestilte for utrolig lenge siden. I Oslo kjøpte jeg City of Glass av Cassandra Clare, The Rest of Us Just Live Here av Patrick Ness, Daredevil: Guardian Devil av Smith, Quesada og Palmiotti, Hawkeye: My Life as a Weapon av Fraction, Aja og Pulido, Fables and Reflections av Neil Gaiman og Saga, Volum Two av Brian K. Vaughan og Fiona Staples. Bøkene jeg forhåndsbestilte var Carry On av Rainbow Rowell og The Sword of Summer av Rick Riordan. 

Hvordan har din måned vært? 
Lest noen gode bøker?

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar