torsdag 29. oktober 2015

Lair of Dreams av Libba Bray

Tittel: Lair of Dreams
Forfatter: Libba Bray
Serie: The Diviners #2
Sider: 613
Sjanger: Paranormal, Historisk fiksjon,
Handling:
After a supernatural showdown with a serial killer, Evie O'Neill has outed herself as a Diviner. With her uncanny ability to read people's secrets, she's a media darling. It seems like everyone's in love with New York City's latest It Girl - their 'Sweetheart Seer'.

But while Evie is enjoying the high life, her fellow Diviners Henry DuBois and Ling Chan will fight to keep their powers secret.

A malevolent force is at large, infecting people's dreams and claiming victims in their sleep. At the edge of it all lurks a man in a stovepipe hat who has plans of nightmare proportions...

AS THE SICKNESS SPREADS, CAN THE DIVINERS DESCEND INTO THE DREAMWORLD TO SAVE THE CITY?

Mine tanker:
Jeg har endelig fått muligheten til å lese Lair of Dreams. Leste den første boka, The Diviners, for over et år siden, og har gledet meg veldig til bok to. Jeg likte The Diviners supergodt, og hadde derfor høye forventninger til Lair of Dreams. Det var heldigvis ingen grunn til å være nervøs. Libba Bray leverer det ene solide verket etter det andre. Lair of Dreams var rett og slett fantastisk!

Jeg har savnet Libba Brays karakerer så mye, og det var kjempegøy å bli bedre kjent med dem. Libba Bray skriver utrolig gode karakterer. De er flerdimensjonale og med stort mangfold. Man tror man har funnet ut av hvordan de er, men så viser Libba Bray nye sider ved dem, og jeg blir bare mer og mer imponert. I tillegg likte kjempegodt de nye karakterene Libba Bray introduserte i denne boka. Alle karakterene er forskjellige, og jeg liker det kjempegodt. De er så levende.

Lair of Dreams er like creepy som den første. Historien er kjempespennende, og det var nesten umulig å legge den fra seg. Mesteparten av historien kretser rundt drømmer, og da er det ikke snakk om gode drømmer. Muligens en dårlig idé å lese om like før jeg skulle sove. Ehe... men det var så utrolig spennende!!

Jeg elsker settingen i The Diviners-serien. Libba Bray skriver om "the roaring twenties" som om hun har opplevd det selv. Det er detaljerte beskrivelser og settingen er full av liv. Libba Bray har lagt like mye fokus på settingen som karakterene, og det er med på å gjøre boka så mye bedre. Det er som om man blir transportert tilbake i tid. Jeg trenger ingen tidsmaskin, jeg trenger bare en Libba Bray-bok.

Boka er full av plot twists, og jeg kan ikke vente på at neste bok skal komme ut. Det er så mye jeg må ha svar på, og så mye jeg har lyst til å se mer av. Jeg savner allerede å lese om Evie og vennene hennes, og med den avslutningen boka hadde, håper jeg virkelig at neste bok kommer ut snart. Jeg kan ikke tro at den endte på den måten.

Lair of Dreams er fantastisk, og jeg kan ikke vente på neste bok. Gleder meg så mye allerede. Anbefales på det sterkeste.

Tidligere anmeldelser:
The Diviners - bok 1

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar