lørdag 31. oktober 2015

Hawkeye: My Life as a Weapon av Fraction, Aja og Pulido

Tittel: Hawkeye: My Life as a Weapon
Forfatter: Matt Fraction
Illustratør: David Aja og Javier Pulido
Serie: Hawkeye (Marvel Now) #1
Format: Grafisk roman
Sider: 136
Sjanger: Superhelt
Handling:
FRACTION. AJA. HAWKEYE. KATE BISHOP. CARS. GUNS. AND VIDEOTAPE.

The breakout star of this summer's blockbuster Avengers film, Clint Barton - a.k.a. the self-made hero Hawkeye - fights for justice... and good rooftop BBQs! And with Young Avenger Kate Bishop by his side, he's out to get some downtime from being one of Earth's Mightiest Heroes! Matt Fraction and David Aja (Immortal Iron Fist) reunite to tell the ongoing tales of the Arrow-Avenger. Barton and Bishop mean double the Hawkeye and double the trouble!

Plus: Relive Kate's first meeting with Clint, as she learns wanting something van be miles away from actually earning it.

Mine tanker:
Helt fra jeg så den første Avengers-filmen, har Clint Barton, Hawkeye, vært en av mine favoritter, og jeg har lenge hatt lyst til å lese Matt Fractions serie om ham. Nå fikk jeg endelig gjort det, og etter å ha lest My Life as a Weapon, har jeg bare blitt enda mer glad i Clint.

Clint Barton er utrolig kul. Han er den eneste blant the Avengers som er et helt vanlig menneske. De andre har enten en drakt som gir dem nye krefter, gått gjennom et eksperiment, en mutasjon eller er en gud. Likevel er Clint en like stor del av teamet som Captain America, Thor og Iron Man, og de hadde ikke klart seg uten ham. I tillegg er han utrolig flink med pil og bue.

Clint Barton, Hawkeye, blir spilt av Jeremy Renner i Avengers-filmene.

Fractions Hawkeye er akkurat like kul som han er i filmene, om ikke kulere. Han er sassy og morsom, og har et litt mørkt syn på tilværelsen. Likevel gjør han det han kan for å hjelpe andre, og vennskapet mellom Clint og Kate Bishop, hun er en del av the Young Avengers, og fikk navnet Hawkeye da alle trodde Clint var død, er fantastisk. Det er så gøy å se hvordan de jobber sammen, og jeg ble veldig glad i dem begge to.

My Life as a Weapon består av tre historier. De to første handler om Clint og Kate, og man får innblikk i hva de gjør når de ikke er sammen med sine respektive team. Den siste historien handler om hvordan Clint og Kate møttes for føste gang. Aja og Pulido, som har tegnet historiene, har gjort en kjempegod jobb, men jeg må innrømme at jeg liker Ajas tegnestil best. 

Clint Barton og Kate Bishop tegnet av David Aja.

My Life as a Weapon er virkelig en god tegneserie, og jeg likte den kjempegodt. Det var spennende å lære mer om Hawkeye. Anbefales!

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar