mandag 27. juli 2015

The Mime Order av Samantha Shannon

Tittel: The Mime Order
Forfatter: Samantha Shannon
Serie: The Bone Season #2
Sider: 501
Sjanger: Dystopi, Paranormal
Handling: 
They made thieves of us. Time to steal back what's ours.

Paige Mahoney has escaped the brutal prison camp of Sheol I, but her problems have only just begun: many of the survivors are missing and she is the most wanted person in London...

As Scion turns its all-seeing eye on the dreamwalker, the mime-lords and mime-queens of the city's gangs are invited to a rare meeting of the Unnatural Assembly. Jaxon Hall and his Seven Seals prepare to take centre stage, but there are bitter fault lines running through the clairvoyant community. Then the Rephaim begin crawling out from the shadows. Paige must keep moving, from Seven Dials to Grub Street to the secret catacombs of Camden, until the fate of the underworld can be decided. 

Mine tanker:
Da har fullført The Mime Order. Det tok litt for lang tid, men jeg har vært opptatt med TV- serier. Da jeg kom hjem fra Kroatia, begynte jeg på Daredevil, som var fantastisk, og jeg har også sett på Agent Carter og Agents of S.H.I.E.L.D., som jeg likte supergodt. Det gjorde at jeg ikke fikk så mye tid til å lese The Mime Order, men jeg kom meg gjennom boka tilslutt. Yay!

Begynnelsen av boka var veldig spennende. Den tok opp historien like etter den første boka, The Bone Season, og jeg var veldig spent på å se hvordan det utviklet seg. Det var spennende å se, men dessverre ble boka litt kjedelig på midten, og det gjorde at det tok lenger og lenger tid mellom hver gang jeg tok opp boka. På slutten tok handlingen seg veldig opp igjen. Heldigvis. Da ble det veldig spennende.

Det som gjorde at jeg mistet litt interessen midt i boka, var at jeg irriterte meg over noen av Paiges valg. Jeg var ikke helt sikker på om det var det lureste hun kunne gjøre, og det irriterte meg. Nå forstår jeg valgene hennes. I tillegg var Jax, Paiges sjef, en drittsekk. Ugh... Jaxon Hall...

The Mime Order var en god bok, men jeg likte The Bone Season bedre. Jeg kommer likevel til å lese neste bok når den kommer ut. Jeg er spent på å se hvordan det går videre med Paige og de andre.

Tidligere anmeldelser:
The Bone Season - bok 1

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar