mandag 13. juli 2015

Half the World av Joe Abercrombie

Tittel: Half the World
Forfatter: Joe Abercrombie
Serie: Shattered Sea #2
Sider: 484
Sjanger: Fantasy
Handling: 
SOMETIMES A GIRL IS TOUCHED BY MOTHER WAR

Thorn is such a girl. Desperate to avenge her dead father, she lives to fight. But she has been named murderer by the very man who trained her to kill.

SOMETIMES A WOMAN BECOMES A WARRIOR

Fate traps her in the scemes - and on the ship - of the deep-cunning minister Father Yarvi. Crossing half the world to find allies against the ruthless High King, she learns harsh lessons of blood and deceit.

SOMETIMES A WARRIOR BECOMES A WEAPON

Beside her on her gruelling journey is Brand, a young warrior who hates to kill. A failure in his eyes and hers, he has one chance at redemption.

AND WEAPONS ARE MADE FOR ONE PURPOSE

Will Thron forever be a tool in the hands of the powerful or can she carve her own path? Is there a place beyond legend for a woman with a blade?

Mine tanker:
Jeg fikk endelig tid til å lese bok to i Joe Abercrombies Shattered Sea-serie, Half the World. Hadde glemt hvor godt jeg likte verdenen Joe Abercrombie har skapt. Det var gøy å lese mer om denne viking-ish verdenen.

Bare så det er sagt: Joe Abercrombie har ikke noe å gjøre med klesmerket Abercrombie & Fitch. Han er en britisk fantasyforfatter som skriver mørk og dyster fantasy, han lager ikke klær. Du kan finne ham på Twitter under navnet @LordGrimdark.

Jeg likte veldig godt at det var to nye hovedpersoner. Thorn og Brand var interessante å lese om, og jeg likte veldig godt å se hvordan de reagerte på som skjedde. De var veldig forskjellige, og de virket virkelige. I tillegg hadde begge to god utvikling, og det er ikke alltid tilfellet. Så glad for at det var slik i Half the World. Tusen takk, Joe Abercrombie.

I tillegg var det veldig gøy å se igjen karakterene fra Half a King. Det var spennende å se hvordan det hadde gått med Yarvi, Rulf og Sumael, og jeg likte godt at de hadde stor plass i Half the World, selv om de ikke var hovedpersoner.

Det var én ting som var litt irriterende, og det var at Yarvi hele tiden ble beskrevet som "deep-cunning". Vær så snill, er det ikke noen annen måte å beskrive ham på? Det ble gjentatt litt for mange ganger, og Yarvi er så mye mer enn "deep-cunning". Ugh...

Historien var veldig spennende, og jeg ville hele tiden vite hva som kom til å skje. Jeg merket helt tydelig at det leder frem til krig i den siste boka, Half a War. Jeg gleder meg veldig til den kommer ut. Er veldig spent på hvordan Joe Abercrombie kommer til å runde av serien.

Joe Abercrombie har virkelig skjønt hvordan man skal skrive en romanse. Hurra!! Romansen i boka påvirket ikke plottet, og det var ikke det som drev historien fremover. Takk og lov. Jeg er så imponert. Det er mange forfattere som ikke får til dette, og spesielt de som skriver YA.

Jeg likte Half the World veldig godt. Min kopi av boka er nå litt klissete fordi jeg leste på stranda og har fått salt på den. Ugh... ekkelt. Jeg anbefaler Shattered Sea-serien.

Tidligere anmeldelser:
Half a King - bok 1

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar