onsdag 29. juli 2015

City of Bones av Cassandra Clare

Tittel: City of Bones
Forfatter: Cassandra Clare
Serie: The Mortal Instruments #1
Sider: 506
Sjanger: Fantasy
Handling:
Clary Fray is seeing things: vampires in Brooklyn and werewolves in Manhattan. Irresistibly drawn to the Shadowhunters, a secret group of warriors dedicated to ridding the earth of demons, Clary encounters the dark side of New York City - and the dangers of forbidden love. 

Mine tanker:
Jepp, da har også jeg lest City of Bones. Jeg er muligens den eneste som ikke har lest den enda, haha. Bedre sent enn aldri, ikke sant? Jeg lurte lenge på om jeg ikke skulle lese den i det hele tatt; jeg har hørt ting om forfatteren jeg ikke likte så godt, men jeg bestemte meg for å gi boka en sjanse likevel. Det angrer jeg absolutt ikke på!

Jeg ble dratt inn i historien fra første sekund, og jeg kunne omtrent ikke legge fra meg boka. Seriøst. Jeg leste boka i løpet av én dag. 506 sider på én dag. Det sier litt. Det er en spennende verden Cassandra Clare har skapt, og jeg måtte hele tiden vite hva som kom til å skje videre.

Det eneste som irriterte meg litt var Jace. Det var veldig vanskelig å sette fingeren på hva slags person han var, og han gjorde stadig vekk noe uventet. Andre ganger var han litt gjennomsiktig. Jeg er enda ikke helt hundre prosent sikker på hvem han er, men jeg er ikke så sikker på om det er en dårlig ting lenger.

De andre karakterene, derimot, likte jeg kjempegodt. Clary var kul, selv om hun til tider var en typisk YA-heltinne. Ikke at det er det verste som kan skje, men jeg håper hun skiller seg mer ut fra andre hovedpersoner senere i serien. Alec likte jeg supergodt. Han var gretten og til tider direkte slem, men likevel likte jeg han utrolig godt. Ikke spør hvorfor. Han endrer seg mye gjennom første boka, og jeg skjønner godt hvorfor han reagerer slik han gjør. Til slutt vil jeg bare nevne Magnus. Magnus Bane. Wow, han overrasket meg, og det er veldig positivt. Magnus er fab! Jeg elsket den første scenen han var med i hvor han skamløst flørtet med en veldig utilpass Alec. Det var muligens den beste scenen i hele boka. Jeg lo så høyt. 

Hvis det er noen der ute som ikke har lest City of Bones, burde dere virkelig gjøre det! Jeg har allerede startet på bok to, City of Ashes.

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar