torsdag 2. juli 2015

Juni - en oppsummering

Nå er vi halvveis gjennom 2015. Wow, tiden går altfor fort. Jeg er ferdig med 1. klasse på videregående. Det er egentlig litt trist... Jeg gikk i en fantastisk klasse, og jeg kommer til å savne den veldig mye. Det er deilig med ferie da. Har vært en tur i Oslo, og det var kjempehyggelig. Til søndag reiser vi til Kroatia. Det gleder jeg meg veldig til. 


BØKER
1. A Dance with Dragons av George R. R. Martin
2. I'll Give You the Sun av Jandy Nelson

To bøker er ikke så veldig bra. Det er egentlig litt skuffende... Men når man tenker på at A Dance with Dragons er på over tusen sider, er det ikke så dårlig. I tillegg er jeg over halvveis gjennom Dreams of Gods and Monsters av Laini Taylor. 

Jeg likte begge to kjempegodt, og jeg er så fornøyd med bøkene jeg leste denne måneden. De var begge fantastiske!

Min favoritt denne måneden var...

I'LL GIVE YOU THE SUN av Jandy Nelson


I'll Give You the Sun er en av de mest fantastiske bøkene jeg har lest på lenge! Da jeg var ferdig med boka, hadde jeg min første "book hangover". Alle burde lese denne. Les min anmeldelse her.


 FILMER
1. Familien Bélier
2. Cinema Paradiso

To filmer og to bøker. Det er greit nok. Familien Bélier så jeg på skolen. Det er en fransk film. Paula Bélier lever sammen med sine døve foreldre og sin døve bror. Hun er den eneste i familien som kan høre. Hun finner ut at hun har en gave når det kommer til synging. Dette leder til mange komiske situasjoner. Cinema Paradiso (italiensk) handler om en mann som tenker tilbake på livet sitt, og på kinoen Cinema Paradiso, hvor han lærte å behandle filmer. Begge filmene er kjempesøte, og jeg likte dem kjempegodt. 

Min favoritt denne måneden var...

CINEMA PARADISO


Dette er en av de søteste filmene jeg har sett på lenge. Jeg skjønner godt hvorfor Cinema Paradiso er en av mammas favoritter. Så fantastisk og så rørende! Dette er en vakker film. 

MINE INNKJØP


Jeg har kjøpt en del bøker denne måneden. Ehe... Det hadde jeg egentlig ikke tenkt til. Jeg har kjøpt Fangirl av Rainbow Rowell, To Hold the Bridge av Garth Nix, We Were Liars av E. Lockhart, City of Ashes av Cassandra Clare, I'll Give You the Sun av Jandy Nelson, Clariel av Garth Nix, The Ladies of Grace Adieu and Other Stories av Susanna Clarke, Trigger Warning av Neil Gaiman, A Game of You av Neil Gaiman og Lyra's Oxford av Philip Pullman. I tillegg kjøpte jeg Iwan Rheons album Dinard

Hvordan har din måned vært?

- Anna

2 kommentarer:

  1. Jeg syns to bøker er bra jeg! Mer enn jeg har fått lest i noen av månedene tidligere i år. Begge filmene virket veldig interessant og jeg skriver dem ned så jeg har dem til en annen gang jeg trenger filmtips!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, tusen takk! Vanligvis leser jeg én eller flere bøker i uka, så det er grunnen til at jeg var litt skuffet. Begge filmene er kjempebra. Du burde se dem!

      Slett