fredag 31. juli 2015

Juli - en oppsummering

I dag er det den siste dagen i juli. Månedene går så fort. Det er nesten litt skremmende. Jeg har hatt fri hele juli. Har ikke jobbet én eneste dag i løpet av denne måneden. Utrolig deilig. Vi har vært på ferie i Kroatia med hele familien til mamma, og så har vi vært fire dager på fjellet. Vi har øvd på å gå på fjelltur siden lillebroren min, som begynner i 10. klasse, skal på fjelltur med klassen sin. Det er tradisjon at 10. klasse går på fjelltur, så både søstera mi og jeg har også gjort det.


BØKER
1. Dreams of Gods and Monsters av Laini Taylor
2. Half the World av Joe Abercrombie
3. Fangirl av Rainbow Rowell (leste for andre gang)
4. The Mime Order av Samantha Shannon
5. City of Bones av Cassandra Clare
6. City of Ashes av Cassandra Clare

Jeg har generelt sett vært veldig fornøyd meg bøkene jeg har lest denne måneden. Endelig fikk jeg lest ferdig Laini Taylors Daughter of Smoke and Bone-serie. Jeg har brukt litt lang tid på den. Ellers så har jeg lest veldig mange gode bøker. Noen jeg synes var ok, og andre var helt fantastiske. I tillegg er jeg kjempefornøyd med å ha lest seks bøker. Det er flere enn jeg har gjort på en god stund. Yay! Jeg har fått gjort et godt innrykk i hylla mi meg uleste bøker. Fangirl av Rainbow Rowell har jeg lest før, og har derfor ikke skrevet anmeldelse av den denne måneden. 

Min favoritt denne måneden var... 

FANGIRL av Rainbow Rowell


Fangirl av Rainbow Rowell er en av mine absolutt favorittbøker. Jeg elsker den boka så høyt, så da jeg så at det kom ut en "exclusive collector's edition", måtte jeg bare ha den. Det ga meg en grunn til å lese boka på nytt, og jeg likte den om mulig enda bedre nå enn da jeg leste den første gangen. Jeg kjenner meg selv igjen i Cath, og det er kanskje derfor jeg liker boka så utrolig godt. Selvfølgelig var Fangirl min favoritt denne måneden. Les min anmeldelse fra da jeg leste boka første gangen her.


FILMER
1. Big Hero 6 (første halvdel av filmen)
2. Serenity
3. Ant-Man
4. Iron Man
5. The Return of the King
6. Iron Man 2
7. Iron Man 3
8. Captain America: The First Avenger
9. Captain America: The Winter Solder (skal se den i kveld)

Wow, jeg har sett mange filmer i juli. Det er litt trist at jeg ikke fikk sett mer enn første halvdel av Big Hero 6, men jeg kommer helt klart til å se den ferdig. Jeg og Astrid har sett på TV-serien Firefly sammen, og Serienity hører sammen med Firefly. Jeg elsker den serien og filmen, så det var utrolig gøy, men trist, å se Serenity igjen. Som du kanskje kan se har jeg sett mange Marvel-filmer denne måneden. Iron Man, Ant-Man og Captain America. Jeg er utrolig glad i Marvel sine filmer, og det har vært veldig gøy å se flere av dem. Til nå er Captain America-filmene noen av mine største favoritter, men Ant-Man var også utrolig gøy. The Return of the King så jeg på filmkveld med søsken, kusine og fetter. Ringenes herre-filmene er rett og slett fantastiske.

Min favoritt denne måneden var...

ANT-MAN


Siden jeg ikke har sett Captain America: The Winter Soldier enda, men skal se den til kvelden, teller jeg den ikke med. Derfor er det Ant-Man som ble min favoritt denne måneden. Det stod mellom den og Serenity. Jeg så Ant-Man på kino sammen med Helene, og den var utrolig bra. Filmen er full av humor, og er ikke like glatt og polert som mange av de andre Marvel-filmene. Sånn sett minner den egentlig litt om Guardians of the Galaxy, som jeg elsker. Ant-Man høres kanskje litt teit ut, men det er den absolutt ikke!

INNKJØP 


Jeg er stolt av meg selv. Jeg har kun kjøpt én bok denne måneden. Det er Armada av Ernest Cline. Jeg har tidligere lest hans Ready Player One, som jeg likte supergodt, så da jeg fant Armada i min lokale Ark-butikk, måtte jeg bare ha den. Jeg har enda ikke fått lest den, men jeg skal gjøre det etter at jeg er ferdig med I Am the Messenger av Markus Zusak. 

Hvordan har din måned vært?

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar