onsdag 30. september 2015

September - en oppsummering

Da var september også over. Månedene flyr. Det har egentlig ikke skjedd stort denne måneden. Jeg har for det meste brukt tid på skole, men nå er det høstferie. Yay!



BØKER
1. Daredevil av Bendis og Maleev Ultimate Collection, Book 1
2. Kingsman: The Secret Service av Mark Millar
3. The Sky is Everywhere av Jandy Nelson
4. Deadpool: Dead Presidents av Posehn, Duggan og Moore
5. Black Widow: The Finely Woven Thread av Edmondson og Noto
6. The Unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin
7. Saga, Volume One av Brian K. Vaughan og Fiona Staples
8. Xenocide av Orson Scott Card
9. Beauty Queens av Libba Bray
10. Touch of Power av Maria V. Snyder

Wow! Jeg har faktisk lest ti bøker denne måneden. Vel, jeg har lest fem bøker og fem tegneserier, men likevel... Jeg er veldig fornøyd. Dette har vært en god måned, og i tillegg har jeg lest mye bra! Jeg kunne ikke vært mer fornøyd. Noen av bøkene jeg har lest har vært middelmådige, men andre har vært veldig gode, og jeg har likt alle tegneseriene kjempegodt. Jeg har virkelig fått sansen for Marvel-serier. 

Min favoritt denne måneden var...

SAGA, VOLUME ONE av Brian K. Vaughan og Fiona Staples


Det var Saga, Volume One som overrasket meg mest denne måneden. Jeg har hatt den stående på hylla lenge, men har ikke plukket den opp før nå. Det kan jeg ikke forstå hvorfor. Hvorfor leste jeg ikke Saga tidligere? Saga er fantastisk på så mange måter. Les min anmeldelse her.


FILMER
1. Kingsman: The Secret Service (to ganger)
2. The Man From U.N.C.L.E.
3. The Fall
4. Spider-Man 2
5. Ravnen flyr
6. The Scorch Trials

Jeg har sett en del filmer denne måneden, og til og med en to ganger. De aller fleste likte jeg kjempegodt, bortsett fra Ravnen flyr, som var en islendingesaga vi så på skolen. Den var bare veldig dårlig... Så dårlig at den ble morsom. De andre, derimot, var kjempegode, og jeg er så fornøyd med filmene jeg har sett denne måneden.

Min favoritt denne måneden var...

THE MAN FROM U.N.C.L.E.


The Man From U.N.C.L.E. var rett og slett fantastisk. Filmen er basert på en TV-serie fra 60-tallet med samme navn. Den handler om en CIA-agent, Napoleon Solo (Henry Cavill), og en KGB-agent, Illya Kuryakin (Armie Hammer),  som blir tvunget til å jobbe sammen, og den er kjempemorsom og spennende. Dette er en fantastisk film, og hvis du ikke har sett den vil jeg anbefale deg å se den med en gang!

MINE INNKJØP


Jeg har kjøpt en del bøker denne måneden, men jeg har for en gangs skyld lest flesteparten av dem. Det er kun tre jeg ikke har lest. Bøkene jeg har kjøpt er The Sky is Everywhere av Jandy Nelson, (jeg har egentlig ikke kjøpt denne, jeg vant den i en giveaway på Instagram), Kingsman: The Secret Service av Mark Millar, Daredevil: The Man Without Fear! av Bendis og Maleev Ultimate Collection, Book 2, Black Widow: The Finely Woven Thread av Edmondson og Noto, Lair of Dreams av Libba Bray, Beauty Queens av Libba Bray, Touch of Power av Maria V. Snyder og Library of Souls av Ransom Riggs. Jeg er veldig fornøyd med bøkene jeg har kjøpt, og de tre jeg ikke allerede har lest, kommer jeg til å lese veldig snart.

Hvordan har din måned vært?

- Anna

2 kommentarer: