søndag 6. september 2015

Kingsman: The Secret Service av Mark Millar

Tittel: Kingsman: The Secret Service
Forfatter: Mark Millar
Illustratør: Dave Gibbons
Format: Grafisk Roman
Sider: 180
Sjanger: Thriller
Handling:
FROM THE WRITER OF KICK-ASS, THE ARTIST OF WATCHMEN, AND THE DIRECTOR OF X-MEN: FIRST CLASS!

Around the globe, pop-culture celebrities are being abducted and no one knows why. Jack London - superspy - is on the cause.

But Jack has problems of his own: a deadbeat sister and her out-of-control son. Young Eggsy has fallen in with the wrong crowd, and his life is circling the drain. Only Jack stands between his nephew and a jail cell. But seeing something of himself in Eggsy, Jack offers him one last chance for a future - in spy school. Out of his element, surrounded by the best and the brightest, are Eggsy's street smarts enough for him to make a secret agent? Does he have what it takes to help his uncle find the celebrities and save the world?

Class conflict meets the war on terror as Mark Millar, Dave Gibbons and Matthew Vaughan reinvent espionage for the 21st century. 

Mine tanker:
Jeg kjøpte Kingsman: The Secret Service kort tid etter at jeg så filmen med samme navn. Jeg likte filmen utrolig godt; det er en av de beste jeg har sett på lenge! Den og The Man From U.N.C.L.E.. Jeg ville gjerne lese tegneserien filmen var basert på, og da jeg fant Kingsman i bokhandelen, kunne jeg ikke dy meg. Jeg måtte ha den.

Egentlig så holder jeg på å lese The Sky is Everywhere av Jandy Nelson nå, men jeg følte at jeg trengte en liten pause fra boka, og da tenkte jeg at Kingsman var perfekt å lese. Filmen Kingsman er genial. Jeg likte den så utrolig godt, og tegneserien var også veldig god. Den er kort, og det tok meg under én dag å lese hele historien. Historien var litt annerledes fra filmen, men det gjorde ikke noe. Handlingen var den samme selv om detaljene var annerledes.

Tegneserien handler om unge Gary 'Eggsy' Unwin, som blir rekruttert av onkelen sin til å bli spion. Spørsmålet er om Eggsy klarer prøvelsene som ligger foran ham. I tillegg har flere kjendiser forsvunnet. Eggsy blir nødt til å hjelpe onkelen sin med å finne svaret på hva det er som skjer.

Tegneserien var veldig underholdende, og den var et perfekt avbrekk fra The Sky is Everywhere. Historien var spennende, og det var gøy å se Eggsy vokse som person; fra en ung gutt med problemer med loven til en ung mann som prøver å gjøre sitt aller beste.

Jeg vil anbefale Kingsman: The Secret Service hvis du er på leting etter gode tegneserier. Kingsman er veldig spennende, men filmen er nok hakket bedre.

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar