lørdag 12. september 2015

Black Widow: The Finely Woven Thread av Edmondson og Noto

Tittel: Black Widow: The Finely Woven Thread
Forfatter: Nathan Edmondson
Illustratør: Phil Noto
Serie: Black Widow (Marvel Now) #1
Format: Grafisk roman
Sider: 144
Sjanger: Superhelt
Handling:
HOME IS WHERE THE HURT IS!

And the Black Widow has plenty of that. She may be an Avenger and an agent of S.H.I.E.L.D., but the Widow has her own mission: to atone for her past as a KGB assassin. Her methods are dirty. Her heart is cold. But her work is flawless. On an undercover assignment in Russia, she finds that the Hand of God is reaching for her - and it's as merciless as its name. Outmatched by the brute force of this powerful new villain, Natasha discovers a deadly global-spanning plot. It's a race against time, and the Widow has nowhere to turn for answers. The trail of blood and destruction will test her strength and cunning - but it may also test her faith.

Mine tanker:
Black Widow: The Finely Woven Thread er også et nylig innkjøp. Som du sikkert har skjønt, har jeg vært veldig i humør for tegneserier i det siste, og det er så mange gode der ute. Skulle ønske det var bedre utvalg av tegneserier i nærheten av hvor jeg bor. Dessverre må jeg dra et godt stykke for å få litt større utvalg...

Jeg har lenge synes at Natasha Romanoff aka Black Widow er en av de kuleste Marvel-karakterene. Hun har en utrolig spennende bakgrunn, som KGB-spion og leiemorder, men man får dessverre vite ganske lite om henne i filmene. Derfor bestemte jeg meg for å lese noen av tegneseriene om henne. The Finely Woven Thread var så god!

Scarlett Johansson spiller Black Widow i Avengers-filmene

Black Widow er mye mer seriøs enn Deadpool, som var den forrige boka/tegneserien jeg leste. Noe annet hadde ikke passet. Den minner litt om Daredevil egentlig, men Matt og Natasha er helt forskjellige som personer. Det var veldig gøy å lære mer om Natasha, og jeg likte veldig godt å se henne jobbe alene. Hun har ingen filmer hvor hun er hovedrollen, noe jeg absolutt ikke kan forstå. Kan ikke Marvel forstå at alle har lyst på en Black Widow-film?? Det hadde vært så spennende å se hvor hun kommer fra, og hvordan hun er blitt den hun er. 

Én ting jeg likte veldig godt var Natashas indre monolog. Man fikk et innblikk i tankene hennes, og det gjorde det lettere å forstå valgene hun tok. I tillegg ga det meg stor innsikt i hvem hun er som person. Det og tegningene var det jeg likte best med The Finely Woven Thread

Black Widow: The Finely Woven Thread var fantastisk, og hvis du bare er bitte litt nysgjerrig på hvem hun egentlig er, så må du lese denne tegneserien.

- Anna 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar