fredag 1. mai 2015

April - en oppsummering

April. Nå er det virkelig vår. For meg har april bestått av tentamener og besøk fra Nederland. For noen uker siden fikk vi besøk av klassen vi besøkte i Nederland. Det var en veldig hyggelig uke, og jeg ble mye bedre kjent med folk i klassen min.

I dag er det faktisk bursdagen min. 1. mai. Det er en fin dag; jeg har alltid fri på bursdagen min. Det blir deilig med langhelg. Skolen er veldig stressende for tiden, selv om jeg er ferdig med tentamen. Vi skal feire konfirmasjonen til broren min til søndag. Det blir koselig.

Jeg har på en eller annen måte greid å få en betennelse på regnbuehinnen i det venstre øyet mitt. Det gjør ikke vondt, men jeg må dryppe øyedråper i øyet ganske ofte. I starten var det hver time, men nå er det bare hver andre time. Fra mandag er det hver tredje time. Var hos øyelegen i går, og han sa det så mye bedre ut. Det er nok over snart. Heldigvis.

Men nå over til det denne posten skal handle om:


BØKER
1. A Storm of Swords: Steel and Snow av George R. R. Martin
2. Billy Elliot av Melivin Burgess

To bøker. Det er færre enn forrige måned. Jeg er også halvveis gjennom A Storm of Swords: Blood and Gold av George R. R. Martin, men jeg teller den ikke med siden jeg ikke er ferdig med den. George R. R. Martins bøker tar så lang tid å lese, men jeg liker dem utrolig godt. I tilleg fikk jeg ikke mye tid til å lese den uka nederlenderne var på besøk, så det er litt av grunnen til at jeg ikke har lest så mye. 

Jeg likte veldig godt A Storm of Swords: Steel and Snow. Billy Elliot, derimot, var grei nok, men den var ikke noe mer enn middelmådig. Jeg kunne godt ha tenkt meg å lese mer denne måneden, men det rakk jeg altså ikke... Jaja, får håpe mai blir en bedre lesemåned for meg. 

Min favoritt denne måneden var...

A STORM OF SWORDS: STEEL AND SNOW av George R. R. Martin


Surprise, surprise. Haha, det var kanskje ikke så vanskelig å gjette seg til... Jeg elsker George R. R. Martins A Song of Ice and Fire-serie, og til nå er det A Storm of Swords: Steel and Snow jeg liker best. Den er rett og slett fantastisk. Les min anmeldelse her


FILMER
1. Into the Woods
2. Avengers: Age of Ultron

To filmer og to bøker denne måneden. Haha, Det var helt tilfeldig. Begge filmene jeg har sett denne måneden var fantastiske. Into the Woods er en musikal basert på flere eventyr, og Avengers: Age of Ultron er fortsettelsen på Marvels Avengers-serie. Dette er to veldig forskjellige filmer. En musikal og en actionfilm. Jeg likte begge to kjempegodt.

Min favoritt denne måneden var...

AVENGERS: AGE OF ULTRON


Selv om jeg elsket Into the Woods, så var det etter at jeg så Age of Ultron at jeg kom ut av kinoen med en WOW-følelse. Den var rett og slett fantastisk! Så mye bedre enn den første. Jeg har ikke mer å si enn wow. Gå å se Avengers: Age of Ultron! I tillegg var Ultron utrolig sassy.

MINE INNKJØP


Jeg har nesten ikke kjøpt noe denne måneden. Nice! Jeg har kun kjøpt to tegneserier, Lucifer Book One av Mike Carey og Saga Volume One av Brian K. Vaughan og Fiona Staples. Begge har jeg hatt lyst på lenge, og jeg gleder meg til å lese dem. Har du hørt om dem?

Hvordan har din måned vært?

- Anna

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med ocerstått bursdag!

    To brøker er jo utrolig bra når den ene er så tykk!!

    Så også age of ultron og likte den utrolig godt. Var så mange bra kommentarer og ja, sassy ultron :-p

    Håper du liker tegneseriene. Jeg digger saga serien.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg hadde en veldig fin dag.

      Jeg pleier vanligvis å lese minst én bok i uka, og da er to bøker på en måned litt lite. A Storm of Swords: Steel and Snow er ganske tykk, men den er en av de tynneste i den serien. Håper jeg får lest mer i mai.

      Age of Ultron var kjempebra! Har lust til å se den igjen.

      Jeg gleder meg til å starte på tegneseriene. Må bare bli ferdig med A Song of Ice and Fire først.

      Slett
  2. Gratulerer med ocerstått bursdag!

    To brøker er jo utrolig bra når den ene er så tykk!!

    Så også age of ultron og likte den utrolig godt. Var så mange bra kommentarer og ja, sassy ultron :-p

    Håper du liker tegneseriene. Jeg digger saga serien.

    SvarSlett