mandag 12. august 2013

Light av Michael Grant

Tittel: Light
Forfatter: Michael Grant
Serie: Gone #6
Sider: 435
Sjanger: Dystopi
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
88 HOURS 39 MINUTES

SUDDENLY IT'S A WORLD WITHOUT ADULTS AND NORMAL HAS CRASHED AND BURNED. WHEN LIFE AS YOU KNOW IT ENDS AT 15, EVERYTHING CHANGES.

All eyes are in Perdido Beach. The Barrier wall is now as clear as glass and life in the FAYZ is visble for the entire outside world to see. Life inside the dome remains a constant battle and the darkness, away from watchful eyes, grows and grows...

The society that Sam and Astrid have struggled so hard to build is about to be shattered for good. Who will survive to see the light of day?

Mine tanker:
Jeg elsker Gone-serien, og Light var en verdig avslutning på den. Light er veldig, veldig spennende, og boka er skrevet i Michael Grants vanlige stil; med humor og grøss om hverandre. Noen av detaljene i boka er ganske grusomme, og det skjer mye felt. Jeg må si at det er en del detaljer og scener jeg kunne vært foruten, men boka ville ikke vært den samme uten dem.

Jeg elsker det faktum at Sam og Caine ENDELIG jobber sammen mot et felles mål. Nå har de fått en felles fiende, og jeg er så glad at de har skjønt at det er Gaiaphagen, fienden, de må kjempe mot og ikke hverandre.

Gjennom hele boka satt jeg og tenkte: Nå ser det ut til å gå bra... Nei det gjør det visst ikke. Men nå da, nå må det gå bra... Michael Grant, hvorfor ødelegger du livene til disse stakkars barna/ungdommene? Åh, heldigvis, der fikk de ordnet det. Nå må det gå bra, ikke sant...? Tydeligvis ikke... -.- Michael Grant, hvorfor gjør du dette mot meg?

Mens jeg leste, gikk det opp for meg hvor mye Sam og Astrids forhold minner meg om forholdet til Percy og Annabeth i Heroes of Olympus av Rick Riordan. Astrid og Annabeth er hjernene i forholdene, mens Percy og Sam er de som har kreftene/styrken til å kjempe. Sam har sine dødelige lysstråler han kan skyte ut av håndflatene, og han kan lage helt ufarlig lys. Percy er utrolig flink med sverd og har noen skikkelig bad ass vannkrefter. (Sånn er det når du er sønn av havguden (: )

Jeg elsket slutten på serien, men jeg synes at det var for mange som måtte dø underveis. Hadde håpet at flere ville overleve...

Jeg anbefaler virkelig denne serien og boka!!!

Anmeldelse av tidligere bøker:
Løgner - bok 3
Plague - bok 4
Fear - bok 5

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar