fredag 22. mars 2013

Løgner av Michael Grant

Tittel: Løgner
Originaltittel: Lies
Forfatter: Michael Grant
Oversetter: Torleif Sjøgren-Erichsen
Serie: Gone #3
Sider: 446
Språk: Norsk
Originalspråk: Engelsk
Baksidetekst:
Perdido Beach står i flammer og konfliktene raser: Astrid mot byrådet, The Human Crew mot mutantene og Sam mot Drake - som er gjenoppstått fra de døde og klar for å avslutte det han og Sam begynte på.

Samtidig er et uhyggelig rykte, satt ut av Orsay og Nerezza, i ferd med å spre seg. De påstår at døden er den eneste veien ut av REBUS.

Forholdene er verre enn noen gang, og barna er desperate. Men er de desperate nok til å tro at døden setter dem fri?

Mine tanker:
Dette er en utrolig sterk fortsettelse på Gone-serien. Jeg elsket Forsvunnet og Mørke krefter, de to første bøkene i serien. 

Løgner er utrolig spennende og vanskelig å legge fra seg. Noen av tingene som skjer er skremmende å tenke på. Tenk om det hadde skjedd i virkeligheten? Hvordan hadde vi klart oss?

Da jeg leste de to første bøkene, syntes jeg at de som var 15 år, de var store, de kunne klare alt. Men nå er jeg snart 15 selv. Nå kan jeg ikke skjønne at de holder ut, at de er så modige som de er. Jeg vet ikke om jeg hadde taklet det.

Boka er godt skrevet, og det er en god oversettelse. Det er en av de bedre oversettelsene jeg har lest. Creds til oversetteren!

Gone-serien og Løgner anbefales virkelig! Men ikke for dem som blir veldig fort redd. 

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar