mandag 3. juni 2013

Untamed av P.C. og Kristin Cast

Tittel: Untamed
Forfatter: P.C. og Kristin Cast
Serie: House of Night #4
Sider: 411
Sjanger: Paranormal, Romanse
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
"I saw the end of everything." Aphrodite's voice was as haunted as her face. "I saw all of it happening because you were dead, Zoey. Your death made it happen." "Ah, hell," I said and then my knees gave way and I had to sit down.

A week ago Zoey had a group of special friends, three boyfriends and a (kinda) clear conscience. Now she has none of the above. Luckily, ice queen Aphrodite is showing signs of melting and ex-roomie Stevie Rae isn't as dead as she'd thought. Though Stevie Rae's now hanging out in tunnels with freaks - totally gross.

Assuming she can get them to listen, Zoey will need all her friends sd events take a frightening turn at the House of Night school for vampyres. Shocking true intentions are about to come to light, loyalties will be tested and an ancient evil is about to rise again. Some days being special just doesn't seem all that...

Mine tanker:
Ok, her er greia. Jeg leste denne boka bare på grunn av at jeg fikk den til jul. Jeg likte første boka i serien (Marked) veldig godt, andre boka (Betrayed) var helt grei og tredje boka (Chosen) var bare klein. Så jeg hadde tenkt til å lese Untamed og så legge denne serien på hylla. Typisk var da denne boka veldig bra igjen. Fillern, jeg som hadde lyst til å skrive en negativ anmeldelse for en gangs skyld!

Zoeys handlinger var det lettere å forstå i denne boka. Det gjorde at jeg ikke ble like fort irritert på henne som jeg ble i Chosen. Heldigvis! Og den greia med tre kjærester, så glad det var slutt! Det var bare kleint og sært. Men hun tenker fortsatt altfor mye på gutter. 

Handlingen var spennende. Det er forklaringen på at jeg leste ut boka i løpet av to dager. Jeg fikk lyst til å lese mer, men etter en nøye gjennomtenkning, (og jeg spurte Ane), har jeg bestemt meg for å ikke forsette på serien. Jeg har altfor mye annet å lese!

!!!SPOILER!!!
Gjennom store deler av boka satt jeg og håpet at Erik ville tilgi Zoey, men da det skjedde tenkte jeg; Hvorfor tilgav han henne så lett? Er det mulig? Og så ble jeg litt skuffet. Noen andre som fikk den følelsen?
!!!SPOILER OVER!!!

Jeg vet ikke om jeg vil anbefale denne serien. Jeg har hørt at den ikke blir bedre, og det er ikke et bra tegn. 

Noen som har noen andre meninger om serien?
Hva syntes dere?

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar