tirsdag 18. juni 2013

James Potter and the Hall of Elder's Crossing av G. Norman Lippert

Tittel: James Potter and the Hall of Elder's Crossing
Forfatter: G. Norman Lippert
Serie: James Potter #1
Sider: 405*
Sjanger: Fantasy
Språk: Engelsk
Omtale fra Goodreads:
Based upon the characters and worlds of J. K. Rowling, this book tells the story of Harry Potter's son James, and his first year at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry.

Mine tanker:
BARE SÅ DET ER SAGT ER DETTE EN FAN FICTION! DETTE ER IKKE NOE J.K. ROWLING HAR SKREVET! Sånn, da håper jeg alle har forstått det. 

G. Norman Lippert har skrevet en Fan Fiction om James Potter, Harry Potters eldste sønn. Den er godt skrevet, ikke fullt så bra som Rowling selv, men dette er bra. Han viser at han har god kunnskap om verdenen Rowling har skapt. Av og til endrer han små detaljer, men han forklarer hvorfor. 

Det var gøy med et gjensyn med Harry, Gulla, Hermine, Ronny og de andre selv om det er kort og de er blitt voksne. Jeg liker at det handler om barna deres, men at det av og til hintes til ting som skjedde i Harry Potter

I starten visste jeg ikke helt om jeg likte James venn, Zane. Han var irriterende og sa mange teite ting, men han utviklet seg positivt, og jeg endte opp med å like ham best av alle de nye personlighetene som Lippert hadde funnet opp. Han er smart og morsom og har alltid en kommentar på lur!

Ralph, James andre venn, er en slik person man liker og synes synd på. Han har ikke hatt det greit, og sliter veldig på Galtvort. Heldigvis har han Zane og James.

Boka er spennende! Den anbefales for alle Harry Potter fans. 

- Anna

*Jeg har denne boka som e-bok. Det er derfor litt vanskelig å si nøyaktig hvor mange sider det er i den. Sidetallet jeg har skrevet her er det som står på Goodreads. Siden jeg leste boka på mobilen kunne det se ut som om den hadde over 7000 sider, men det er fordi boka tilpasser seg til størrelsen på skjermen, og det blir flere sider jo mindre skjermen er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar