torsdag 20. juni 2013

Immortal War av Justin Somper

Tittel: Immortal War
Forfatter: Justin Somper
Serie: Vampirates #6
Sider: 401
Sjanger: Paranormal
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
THE FINAL BATTLE...

A bloody war is raging across the oceans, with the Pirate Federation and the Nocturnals allied against the renegade Vampirates led by Sidorio and a heavily pregnant Lady Lola.

Meanwhile, Connor and Grace Tempest each have their own important roles to play - he as a pirat warrior at the heart of the battle, she as a powerful healer working with the war-wounded. As the twins face thier greatest challenges yet, old allies and former foes return for the ultimate battle...

Join the Tempest twins in the sixth epic adventure of the Vampirates

Mine tanker:
Det er sjeldent jeg opplever så mange forskjellige følelser av å lese en bok. I løpet av boka har jeg vært på nippet til å begynne å gråte, både fordi det var trist, men også fordi det var rørende. Det har også vært like før jeg la fra meg boka fordi det rett og slett ble for kleint, eller jeg ble altfor irritert på forfatteren eller personene i boka. Mens jeg leste enkelte scener satt jeg og smilte veldig bredt mens jeg tenkte: "Awww, så søtt!". Pluss at jeg har blitt glad på grunn av ting som skjedde, men også sur på grunn av ting som skjedde. Så som du sikkert skjønner, har jeg litt blandede følelser når det gjelder denne boka. Men alt i alt er den veldig, veldig god! Det er ufattelig godt gjort å få meg til å føle så mye forskjellig i løpet av en bok!!!

Bare så det er sagt så liker jeg ikke designet på coveret noe særlig. Jeg synes det gir litt feil inntrykk av boka. Selv får jeg en følelse at den er for mindre barn som liker et litt glorete cover. Pluss at jeg ikke er så veldig fan av tegningene av personene som er avbildet helt til slutt i boka. Jeg så dem for meg helt annerledes!

Ideen til Justin Somper er genial(!), synes i hvert fall jeg. Se for deg en pirat. De plyndrer, dreper og drikker (som oftest(: ). Og så ser du for deg en vampyr. En skikkelig vampyr fra de gamle mytene som ikke tåler sollys, og ikke en Twilight-vampyr som glitrer i sollys. Og så slår du sammen disse to, piraten og vampyren, og da får du vampiratene som Somper har skapt. En av de få forskjellene fra tradisjonelle vampyrer, er at de ikke blir vampyrer ved at de blir bitt av en annen vampyr. De må dø først og så vekkes til livet igjen. 

Historien er spennende og drev meg framover. Personene er interessante, og jeg likte mange av dem veldig godt (da snakker jeg ikke om Sidorio og Lola. De var til tider utålelige!). Språket er veldig godt, og jeg oppdaget mye meninger av forskjellige ord. Men noe av det aller beste var at det var umulig å gjette seg til hva som kom til å skje. Fantastisk! Da er det mye gøyere. 

Vampirates-serien anbefales selv om jeg selv ikke likte bok fire, Black Heart, noe særlig!

- Anna

PS! Dette er siste boka i serien. Jeg skriver det her i tilfelle det ikke står noe annet sted!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar