tirsdag 18. juni 2013

Lord Sunday av Garth Nix

Tittel: Lord Sunday
Forfatter: Garth Nix
Serie: The Keys to the Kingdom #7
Sider: 376
Sjanger: Fantasy
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
THE KEYS TO THE KINGDOM

The dramatic conclusion to the international bestselling magical adventure series

Arthur looked down at the crocodile ring. It was now entirely gold. His body was now one hundred per cent Denizen, or perhaps even something more...

Arthur has seized the Sixth Key from Superior Saturday, but has fallen from the Incomparable Gardens; fallen not to the Upper House, but to somewhere completely unexpected. Alone in enemy territory, as his mind and body are further transformed by the power of the Keys, Arthur must struggle with himself as much as with his many enemies. 

The tide of Nothing contiues to rise, destroying everything in its path, and Lord Sunday makes his move...

Mine tanker:
Garth Nix skuffer ikke! Lord Sunday er spennende og godt skrevet. Boka er ikke den beste av bøkene hans, men den er ikke dårlig. 

Endelig er Leaf tilbake. Jeg liker godt å lese om henne, og hun er en av de mest interessante personene i serien. Hun er vel den jeg kan relatere mest til, og hun er en av de mest normale personene i serien. Hvis man kan kalle noen av dem normale!

Suzy har en framtredene posisjon i Lord Sunday, noe jeg liker godt fordi hun er morsom og kul. Jeg liker komentarene hennes, og måten hun snakker på. 


[...] "Arthur's not here," replied Suzy. She advanced closer, keeping a wary eye one the beastwort. "Wot's that thing? And 'ow did you end up beconing the new Lieutenant Keeper?" "That's Daisy," said Leaf. [...]

Daisy, ja. Hun var litt av et problem i starten. Litt av et monster! Haha! Men hun er så søt når hun hjelper Leaf, at det gjør opp for alt det dumme! :)

Til slutt vil jeg bare si at jeg ble veldig overrasket over slutten. For min del ble den litt rar, men jaja, slik går det!

The Keys to the Kingdom kan anbefales!

Anmeldelse av tidligere bøker:
Superior Saturday - bok 6

- Anna 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar