torsdag 6. juni 2013

Point Blanc av Anthony Horowitz

Tittel: Point Blanc
Forfatter: Anthony Horowitz
Serie: Alex Rider #2
Sider: 282
Sjanger: Thriller
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
Alex Rider, teenage superspy, is back.

Fourteen-year-old Alex is back at school trying to adapt to his new double life... and double homework. But MI6 have other plans for him.

Armed only with a fals ID and a new collection of brilliantly disguised gadgets, Alex must infiltrate the mysterious Point Blanc Academy and establish the truth about what is really happening there. Can he alert the world to what he finds before it is too late?

Second in the explosive Alex Rider series!

Shortlisted for the 2002 Children's Book Award

Mine tanker:
Det var gøy å lese mer om Alex Rider. Nå er det en stund siden jeg hørte første boka, Stormbreaker, på lydbok, men det gjorde ikke noe. Boka er lett å komme inn i, og det tar ikke lang tid før det skjer noe. Historien er veldig spennende, og den er lettlest og tar ikke lang tid å lese. 

Alex har en personlighet det er lett å like. Selv om det kan være litt vanskelig å sette seg inn i hans situasjon, (det er svært få fjorten-åringer som er spioner;) ), er det likevel gøy å følge ham. Jeg følte også at jeg måtte heie på Alex gjennom hele boka. Han er veldig likanes!

Historien var på ingen måte lett å gjette seg til, og det er veldig gøy! Det skjedde stadig noe uventet. Av og til trodde jeg at jeg visste hva som kom til å skje, men jeg fant fort ut at jeg tok feil. 

Av og til syntes jeg at skrivestilen ble litt for lettlest, men det kan ha noe med at jeg har lest en del bøker i det siste hvor det har vært stort fokus på hvordan setningene har vært skrevet. At de har vært poetiske, og det å få frem noen "gullkorn". 

Point Blanc anbefales av meg, men du bør lese Stormbreaker først!

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar