tirsdag 10. juni 2014

Topp 10 den tiende - Topp 10 utgivelser jeg ikke klarer å vente på

Hei,

Da var det den tiende igjen. Her kommer en liste over utgivelser av bøker, filmer og tv-serier jeg ikke klarer å vente på. Det er veldig mange, men jeg skal bare nevne 10. Det er jo Topp 10 den tiende.

1. Doctor Who sesong 8
Sesong 8 av Doctor Who kommer ut i august, men det er altfor lenge til! Siste episode av sesong 7 kom ut rundt juletider. Da regenererte Matt Smiths doktor, og ble til Peter Capaldi. Jeg vet at det tar lang tid å filme en helt ny sesong, men jeg skulle ønske at det kunne gå fortere. Skulle gjerne sett Peter Capaldis doktor med en gang. Jeg lurer så på hvordan han blir, og hvordan han oppfører seg i forhold til Clara... Matt var mye yngre og ble som en venn for Jenna Colemans Clara. Peter Capaldi er i midten av femtiårene. Derfor lurer jeg på hvordan hans forhold til Clara vil bli. Har hørt noe om at han kommer til å bli en røffere doktor... I hvert fall så gleder jeg meg til august :)

Jeg har tidligere skrevet om Doctor Who her.

2. The Blood of Olypmus av Rick Riordan
Siste bok i Rick Riordans Heroes of Olypmus. Hvordan kommer det til å gå??? Jeg er utrolig spent på slutten, og jeg gleder meg til å lese mer om Percy Jackson og vennene hans. Som vanlig endte Rick Riordan The House of Hades med en cliff hanger... Han gjør alltid det... Det gjør at jeg gleder meg enda mer til siste bok. Hvordan skal de få stengt portene inn til Hades, dødsriket? Greier de å bekjempe Gaia? Hvem skal lukke dørene fra innsiden? Jeg har en følelse at minst én av hovedpersonene kommer til å dø. Dessverre. Håper ikke det skjer! Da tror jeg at jeg begynner å gråte. Kommer nok til å gjøre det uansett, men...

Min anmeldelse av The House of Hades finner du her.

3. Whitechapel sesong 5 (hvis det noen gang kommer)
Ja, jeg vet det, det skal ikke komme mer Whitechapel, men man kan alltids håpe. Sesong 4 ble avsluttet med en cliff hanger, og jeg skulle så gjerne sett mer. Fått vite hvordan det ender. Jeg har så mange spørsmål. I tillegg er det utrolig dumt å kansellere en serie med så mye potensiale. De kunne fortsatt serien i lang tid, og jeg er sikker på at folk hadde sett på. Jeg blir både sur og lei meg når de kansellerer slike serier. Det var akkurat det samme som skjedde med Firefly...

Jeg har tidligere skrevet om Whitechapel her.

4. The Fault in Our Stars
The Fault in Our Stars av John Green blir film! Yay! Nå er det ikke lenge til den kommer på kino. Den kommer faktisk til fredag. Uff, det er fredag 13. Godt tegn... Jeg skal i hvert fall se filmen så fort som mulig. Jeg elsket boka, og er veldig spent på hvordan filmen blir. John Green, forfatteren av boka, likte filmen, så det er et godt tegn. Håper jeg... Jeg har en følelse av jeg kommer til å gråte veldig mye i løpet av filmen. Den er bare så trist!

Min anmeldelse av The Fault in Our Stars finner du her.

5. Supernatural sesong 9 på DVD
Supernatural sesong 9 har gått på tv i USA, men serien går ikke på tv i Norge. Jeg har sett frem til sesong 8, og gleder meg nå veldig til sesong 9. Vanligvis, hvis jeg ikke har serien på DVD, pleier jeg å se på nettet, men jeg vil ikke gjøre det med Supernatural. Det er ganske dårlig kvalitet på nettet, og det er ikke alltid jeg får med meg hva som blir sagt. Det vil jeg helst når jeg ser Supernatural. Jeg vet ikke når sesong 9 kommer på DVD, men jeg håper det er så fort som mulig.

Jeg har tidligere skrevet om Supernatural her.

6. Lair of Dreams av Libba Bray
Lair of Dreams er bok nummer 2 i The Diviners-serien. Jeg elsket første boka, The Diviners, og gleder meg utrolig mye til Lair of Dreams. Dessverre tror jeg ikke den kommer før i 2015... Det er altfor lenge til!!! Vær så snill, kjære Libba Bray, kan du skrive litt fortere? Please! Hva boka kommer til å handle om, har jeg ikke peiling på, men jeg håper vi får svar på forskjellige ting som jeg lurte på underveis. Hvem er mannen med flosshatten? Hva skjer videre med Evie? Jericho? Henry? Sam? Theta?

Min anmeldelse av The Diviners finner du her.

7. The Hobbit: The Battle of the Five Armies 
Siste filmen i Hobbiten-trilogien kommer ut i desember. Jeg lurer på hvordan de har laget den. Jeg liker godt det Peter Jackson har gjort med de to første, men jeg lurer på hvordan han skal få til slutten. Det er så mye som skjer, og det er veldig viktige deler av historien. Jeg vet ikke om jeg klarer å vente helt til desember. Det er så lenge til... Jeg har en følelse av at jeg kommer til å gråte på slutten. Det er ganske stor sannsynlighet for det. Dessverre. Skulle ønske historien kunne ende annerledes, men det ville bare blitt merkelig. Gleder meg til å se hvordan filmen blir.

Min anmeldelse av Hobbiten: Smaugs ødemark finner du her.

8. Downton Abbey sesong 5
Livet går videre på godset Downton Abbey, og jeg er spent på å se hva som skjer videre. Kommer Tom til å dra fra Downton som han sa i forrige sesong? Finner Mary seg en ny mann? Hva med de fire mennene som svermet rundt henne i sesong 4? Vil Anna bli seg selv igjen? Jeg gleder meg til å se hvilken retning historien tar, men jeg gruer meg også litt. Jeg er redd for at noen av de beste karakterene skal dø. Til nå har noen av mine favoritter dødd, eller forlatt godset. Jeg håper ikke det skjer i sesong 5...

Jeg har tidligere skrevet om Downton Abbey her.

9. Nøkkelen av Sara B. Elfgren og Mats Strandberg
Nøkkelen er siste bok i Engelsfors-trilogien. Jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å ende. Jeg elsket Sirkelen og Ild og gleder meg nå veldig til Nøkkelen. Jeg håper på å få vite mer om "den utvalgte", og jeg vil vite hvordan det kommer til å gå med jentene. Dette er en bok jeg kommer til å kjøpe så fort jeg finner den i butikken.

Min anmeldelse av Ild finner du her.

10. The Maze Runner
The Maze Runner blir film. Yay! Jeg gleder meg veldig. Jeg likte boka kjempegodt, og derfor er jeg veldig spent på hvordan filmen blir. Jeg er veldig fornøyd meg at Dylan O'Brian skal spille Thomas; jeg har hørt at han er en veldig god skuespiller, og Thomas Brodie-Sangster er perfekt til å spille Newt. Jeg har sett bilder fra filmen på nettet, og det ser veldig bra ut. Dessverre kommer ikke filmen ut i Norge før i oktober. Hvorfor må jeg vente så lenge??? Jeg håper filmen blir bra! Det hadde vært så utrolig dumt hvis den ikke ble det.

Min anmeldelse av The Maze Runner finner du her.

Har du noen utgivelser du ikke klarer å vente på?
Venter du på noen av de samme som meg?

- Anna

5 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg også veldig til The Blood of Olympus, The Hobbit: The Battle of Five Armies, The Maze Runner, men jeg gleder meg mest til The Maze Runner! Det blir spennende å se hvordan de har klart å skape The Grievers:)
    Jeg gleder meg også veldig til Mockingjay part 1, og en bok som heter The Revenge of Seven, bok 5 i en serie som heter The Lorien Legacies:)

    SvarSlett
    Svar
    1. The Grievers, ja... Det blir interessant! Jeg aner ikke hvordan de skal gjøre det. Gleder meg til å se det!

      Gleder meg også til Mockingjay Part 1. Håper den blir like bra som de to første!

      Jeg har lest de tre første bøkene i Lorien Legacies, så jeg må lese bok nummer 4 først, før jeg begynner på nummer 5 :)

      Slett
  2. Ser vi gleder oss til mye av det samme! The Blood of Olypmus av Rick Riordan er en av de tingene jeg gleder meg mest til i år. Den blir sikkert episk, men jeg gruer meg også til det hele er over og det ikke blir noe mer Percy Jackson! Lair of Dreams av Libba Bray gleder jeg meg også kjempemye til, likte den første kjempegodt!
    The Fault in Ours Stars skal jeg faktisk se på søndag! Har du fått sett den enda?
    Maze Runner har jeg ikke lest enda men gleder meg til både den filmen og hobbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig med deg! Håper det kanskje blir mer Percy Jackson senere... Det hadde vært gøy!

      Har sett The Fault in Our Stars. Likte den kjempegodt! Så søt, og så utrolig trist :'(

      Du burde lese The Maze Runner! Den er veldig bra!!!

      Slett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett