mandag 16. juni 2014

The Fault in Our Stars

Da har jeg vært på kino og sett The Fault in Our Stars med Anne Regine. Filmen er basert på John Greens bok med samme navn. Boka er en av mine favoritter, så jeg var veldig spent på hvordan filmen kom til å bli. Jeg hadde hørt at forfatteren, John Green, var fornøyd med hvordan filmen ble. Da må den være bra! tenkte jeg, og det var den!!!


Hazel Grace Lancaster (Shailene Woodley) er en 17 år gammel jente. Hun er ikke som alle andre tenåringer; hun har kreft. En dag, mens hun er på et møte i støttegruppen for unge med kreft, møter hun Augustus Waters (Ansel Elgort), som tidligere har hatt kreft og måtte amputere det ene beinet. The Fault in Our Stars handler om hvordan forholdet mellom dem utvikler seg. Filmen handler om vennskap, kjærlighet, men også kreft og hvordan det er å miste en kjær.

Jeg er veldig fornøyd med hvordan The Fault in Our Stars ble. Jeg var veldig engstelig, siden den er en av mine favorittbøker, men jeg trengte ikke å være nervøs. Filmen er fantastisk. Produsentene har gjort en veldig god jobb! Jeg liker godt at filmen er lik boka. Det er selvfølgelig noen scener fra boka som ikke var med i filmen, men de scenen som var med, foregikk slik som i boka. Det liker jeg veldig godt! Jeg har sett filmen hvor det ikke var mulig å kjenne igjen historien... *kremt* Percy Jackson: Lyntyven *kremt* Det er så utrolig kjipt... Heldigvis var ikke The Fault in Our Stars slik! 

Jeg synes Shailene Woodley og Ansel Elgort gjorde en fantastisk jobb som Hazel og Augustus. Det har vært noen som har klaget på at det var dem som fikk rollene; de spiller søsken i Divergent, og noen synes det var rart at de spiller søsken i en film og kjærester i en annen. Vel, de er jo skuespillere... Er det ikke det skuespillere gjør? Jeg synes i hvert fall ikke det var rart. Så har jeg ikke sett Divergent enda, da... Jeg kan ikke se for meg noen andre spille rollene som Hazel og Augustus. Shailene og Ansel passet perfekt i rollene :) 

Musikken som ble brukt i filmen passet perfekt. Den fikk frem de riktige følelsene på rett tidspunkt. Av og til lo jeg, andre ganger gråt jeg. Noen ganger er filmen morsom og søt, andre ganger er den utrolig trist. Jeg visste jeg kom til å gråte, og det gjør det ikke mindre trist :'( Uff... Utrolig trist... Men filmen var veldig, veldig bra. Jeg tror jeg liker triste filmer og bøker... 

Det er virkelig verdt å se The Fault in Our Stars. Både hvis du har lest boka, og hvis ikke. Filmen er perfekt!

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar