søndag 1. mars 2015

Februar - en oppsummering

Da var enda en måned over. I februar har det ikke det ikke skjedd mye. Vi har vært i Oslo og besøkt bestefar, som brakk lårhalsen mens jeg var i Nederland. Ellers har det for det meste vært mye skole, prøver og innleveringer. I tillegg har det vært vinterferie. Så utrolig deilig. Det trengte jeg. Jeg har for det meste sett på en TV-serie, Shameless, som jeg har blitt avhengig av. Oops... Derfor fikk jeg ikke lest så mye som jeg skulle ønsket i vinterferien. Fra torsdag til i dag har vi vært på hyttetur. Vi reiste sammen med noen vi kjenner fra Fredrikstad. Det var veldig hyggelig.

Her kommer en oppsummering av måneden min i bøker og filmer.


BØKER
1. I Shall Wear Midnight av Terry Pratchett
2. Indias datter av Shilpi Somaya Gowda
3. The Returned av Seth Patrick
4. All the Bright Places av Jennifer Niven

Fire bøker på en måned er ikke å verst. Det kunne selvsagt vært bedre, men jeg er fornøyd. Jeg var halvveis i I Shall Wear Midnight da måneden startet, men jeg teller den med i februar likevel. Det var i februar jeg avsluttet den. 

Jeg likte godt denne månedens bøker. Jeg hadde noen ting å pirke på med Indias datter, men ellers så likte jeg alle bøkene kjempegodt. Spesielt godt likte jeg The Retured, som er basert på den franske TV-serien Les Revenants, og All the Bright Places, som tar opp temaer som mental helse. 

Min favoritt denne måneden var...

THE RETURNED by Seth Patrick


En veldig spesiell bok basert på en TV-serie. Jeg trodde aldri jeg kom til å lese bøker basert på TV-serier, og i hvert fall ikke elske dem, men det gjorde jeg. The Returned hadde alt serien hadde, og litt mer. Jeg likte spesielt godt at man fikk vite mer om karakterene og deres motiver. Les min anmeldelse her.


FILMER
1. Robin Hood: Men in Tights

Jupp... Jeg har bare sett en film i februar, og av alle filmer jeg kunne ha sett er det Robin Hood: Men in Tights jeg har sett. Yes... Men den er fantastisk morsom, så det gjør ikke noe. Det er litt rart at jeg i januar så ti filmer, og februar én. Ja ja, sånn er månedene forskjellige, og jeg har ikke akkurat hatt mye tid til å se filmer. Jeg tror jeg dropper å kåre en beste film siden jeg kun har sett én. 

MINE INNKJØP



Jeg har kjøpt en del bøker denne måneden. Vi var i Oslo, og da finner jeg alltid noe. Bøkene jeg har kjøpt er The Adventures of Tom Bombadill av J. R. R. Tolkien, The Rough Guide to The Hitchhiker's Guide to the Galaxy av Marcus O'Dair, All the Bright Places av Jennifer Niven, And Another Thing... av Eoin Colfer, The Coldest Girl in Coldtown av Holly Black, Frostfire av Amanda Hocking og Season of Mists av Neil Gaiman. I tillegg har jeg bestilt sesong én av The Returned (den franske serien jeg har lest en bok basert på). 

Hvordan har din måned vært?
Er du fornøyd?
Har du lest noen gode bøker? Sett noen gode filmer?

- Anna

3 kommentarer:

  1. Jeg holder på med All The Bright Places nå. Syns den er veldig søt.
    Har veldig lyst til å få sett Robin Hood: Men in Tights en gang!
    Les revenats/the returned høres også veldig interessant ut og må også sjekkes ut!

    SvarSlett
  2. Jeg holder på med All The Bright Places nå. Syns den er veldig søt.
    Har veldig lyst til å få sett Robin Hood: Men in Tights en gang!
    Les revenats/the returned høres også veldig interessant ut og må også sjekkes ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra du liker All the Bright Places :) Jeg likte den kjempegodt. Robin Hood: Men in Tights er veldig morsom, men også utrolig rar, men den er verdt å se. The Returned er utrolig! Jeg likte godt å lese boka etter at jeg hadde sett serien, men jeg tror ikke det har så mye å si. Jeg anbefaler på det aller sterkeste!!!

      Slett