tirsdag 31. mars 2015

Mars - en oppsummering

Da var mars også over. Tiden går altfor fort. Det er nesten litt skremmende. I livet mitt har det ikke skjedd stort i mars. Det har for det meste gått i skole, bøker og TV-serien Shameless. En fin måned har det uansett vært. Litt stressende til tider, men en fin måned likevel.


BØKER
1. A Game of Thrones av George R. R. Martin
2. Season of Mists av Neil Gaiman
3. A Clash of Kings av George R. R. Martin

Tre bøker er ikke så mye. Spesielt ikke med tanke på den ene, Season of Mists, er grafisk roman jeg leste i løpet av tre dager. Men hvis man tenker på at de to andre er mursteiner på over 700 sider (A Game of Thrones har nærmere 800, og A Clash of Kings har nærmere 900), så er det egentlig ganske bra. 

Jeg har i hvert fall vært utrolig fornøyd med denne månedens bøker. De var alle tre fantastiske. 

Min favoritt denne måneden var...

A CLASH OF KINGS av George R. R. Martin


A Clash of Kings er bok to i A Song of Ice and Fire-serien. Jeg likte den best av de to jeg har lest til nå. Jeg ble bedre kjent med karakterene, og jeg synes historien var bedre. Dette er noen av de beste fantasybøkene jeg har lest, og jeg har tenkt å fortsette på serien med en gang. Les min anmeldelse her.


FILMER
1. Bury My Heart at Wounded Knee
2. Two Towers

To filmer er én mer enn forrige måned, men det er likevel ikke mye... Men jeg har ikke akkurat hatt tid til å se på film. Skolen tar altfor mye tid. 

Bury My Heart at Wounded Knee så vi på skolen. Den handler om the Battle of Wounded Knee, den siste krigen mellom nybyggerne og indianerne i USA. Den var helt grei, en viktig del av USAs historie, men skuespillet og filmingen var ikke så bra. Det var for eksempel noen litt rare overganger mellom scener. 

Two Towers så jeg i går med søskenen mine, én fetter og to kusiner. Vi har av og til filmkveld, og i går var det The Lord of the Rings film to vi så. Jeg elsker de filmene, og synes Two Towers er en av de beste. Det var rart å se den igjen fordi jeg skjønte hvor mye jeg ikke husket, men det var gøy å få frisket opp minnet.

Min favoritt denne måneden var...

TWO TOWERS


Jeg elsker disse filmene rett og slett, og det var den beste jeg så denne måneden. Det skulle kanskje ikke så mye til, men likevel... Dette er filmer jeg anbefaler til alle, og da spesielt de lange versjonene. 

MINE INNKJØP


Denne måneden har jeg kjøpt en del bøker. Seks stykker. Det er dobbelt så mange som jeg leste. Ehe... Vel... Jeg skal egentlig ikke kjøpe bøker, men jeg er ikke noe god på det. Bøkene jeg kjøpte var Throne of Glass av Sarah J. Maas (Throne of Glass), Memoirs of a Geisha av Arthur Golden, Redshirts av John Scalzi, Cinder av Marissa Meyer (The Lunar Chronicles), The Unbecoming of Mara Dyer av Michelle Hodkin (Mara Dyer) og PathFinder av Angie Sage (TodHunter Moon). Jeg har ikke lest noen av disse enda, men jeg gleder meg veldig til å lese dem. 


I tillegg kjøpte jeg Smoke + Mirrors av Imagine Dragons. Det er en fantastisk CD, og som du ser på bildet, fulgte det med et lite bilde til hver sang. Jeg liker denne CD'en utrolig godt! Burde høres på. 

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar