søndag 4. mai 2014

Emma

Hei,

I går så jeg filmen Emma med mamma, pappa og Anders. Filmen er basert på Jane Austens bok med samme navn.


Emma (Gwyneth Paltrow) er en ung, naiv sosietetsdame. Etter at hun greide å spleise guvernanten sin med Mr. Weston, prøver hun igjen. Denne gangen er det hennes venninne, Harriet Smith, hun prøver å finne en mann til. Dessverre går ikke dette så veldig bra. Og hva skal hun gjøre når hun selv blir forelsket?

Emma er en veldig søt historie. Filmen er morsom, romantisk og lett underholdning. Jeg likte den veldig godt. Tidligere har jeg sett Stolthet og fordom, basert på en annen Jane Austen-bok. Jeg må innrømme at jeg likte Stolthet og fordom litt bedre enn Emma, men jeg likte Emma veldig godt!

Det er veldig mange rare karakterer i Emma. Emma selv var til tider veldig morsom. Andre ganger var hun så blind. Det var nesten litt irriterende, men det skapte noen morsomme scener. Mrs. Elton er en annen snodig karakter. Litt av en hurpe. Hun var irriterende, hun! Men morsom...

Skuespillerne var veldig flinke. De levde seg fint inn i historien, og det gjør det mye gøyere å se på. Av en eller annen grunn syntes jeg Jeremy Northam, som spilte Mr. Knightley, lignet på Colin Firth. Jeg vet ikke hvorfor, men han minnet meg om Colin Firth... 

Jeg likte Emma veldig godt og anbefaler den til andre. Spesielt hvis du liker en romantisk, morsom film med et lett innhold. 

- Anna 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar