søndag 8. september 2013

The Death Cure av James Dashner

Tittel: The Death Cure
Forfatter: James Dashner
Serie: Maze Runner #3
Sider: 329
Sjanger: Dystopi
Baksidetekst:
The Trials are over. WICKED is planning to restore the survivors' memories and complete the final cure for the Flare. 

But Thomas has already remembered more than they think. And he knows WICKED can't be trusted...

The time for lies is over. But the truth is more dangerous than Thomas could ever imagine. Will anyone survive the Death Cure?

Mine tanker:
Siste bok i Maze Runner-triologien. Hvordan kommer dette til å ende? Jeg likte veldig godt The Maze Runner og The Scorch Trials og var derfor veldig spent på The Death Cure. Boka levde virkelig opp til mine forventninger. Den var spennende og velskrevet.

I starten av boka får de vite at de kan få minnene sine tilbake hvis de vil. Det er en hjerneoperasjon som skal til. Jeg vet ikke helt hva jeg synes om det. Det høres ut som om det er deres beste mulighet, men som Thomas, stoler jeg ikke helt på WICKED. De får også vite at flesteparten av dem er immune mot the Flare, men ikke alle. Jeg døde inni meg da jeg fikk vite at Newt, min absolutte favoritt, ikke var immun. Hvorfor må alltid de beste karakterene lide mest? WICKED er bra? Ikke tale om!

Brenda dukker opp igjen, men jobber hun for WICKED eller ikke...? Det håper jeg virkelig ikke. Hun er skikkelig bad ass! Jorge er også tilbake, yay!

Hvorfor har jeg en følelse av at Newt kommer til å dø? :'( Jeg har hatt det gjennom store deler av boka. Jeg hater tanken på det. Newts skjebne er helt forferdelig. Det er så urettferdig!!! Under en scene mellom Newt og Thomas begynte jeg å gråte. Det var så utrolig trist. Nei, det ER så urolig trist!!!

Underveis i boka, stolte jeg mindre og mindre på WICKED, og det de vil at den siste kandidaten skal gjennomgå; det er helt grusomt! Hvordan kan noen vurdere å gjøre noe slikt mot en ungdom? Og det faktum at the Flare er menneskeskapt!? HVA??? Hvordan går det an?

Slutten overrasket meg, men det var en veldig bra slutt. Jeg likte den veldig godt. Nå gleder jeg meg veldig til The Maze Runner-filmen. Jeg gleder meg til å se Dylan O'Brian som Thomas og Thomas Brodie-Sangster som Newt.

Anbefales virkelig!

Anmeldelse av tidligere bøker:
The Maze Runner - bok 1
The Scorch Trials - bok 2

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar