lørdag 3. januar 2015

Dream Country av Neil Gaiman

Tittel: Dream Country
Forfatter: Neil Gaiman
Illustratør: Kelley Jones, Malcolm Jones III, Colleen Doran og Charles Vess
Serie: The Sandman #3
Format: Grafisk Roman
Sider: 160
Sjanger: Horror, Fantasy
Baksidetekst: 
Dream Country

Four unique episodes make up the tapestry of this third of twelve volumes collecting the complete run of THE SANDMAN: the World Fantasy Award-winning tale of the first performance of William Shakespeare's A Midsummer Night's Dream; the story of Calliope, a beautiful muse enslaved by a novelist to fees his need for material; a cat's-eye view of the tyranny of mankind; and the final memoir of an immortal, indestructible woman who only wants to die. Also included as an additional bonus is Neil Gaiman's original script to "Calliope," annotated by the writer and the artist.

Mine tanker:
Dream Country er det tredje volumet i Sandman-serien. I dette volumet er det ingen historie som går gjennom boka som en rød tråd. Dream Country er fire frittstående historier, som gir oss et innblikk i Morpheus som karakter og hans verden.

Jeg likte disse fire historiene veldig godt. De er veldig forskjellige, og jeg liker best den med katten. Det er en "søt" historie til å være en Sandman-historie. Noen av de andre, Calliope for eksempel, er ganske forstyrrende. Men det er vanlig for historier i denne serien...

Dream Country er ikke like god som de to første. Den er mer som et lite avbrekk fra de lange historiene. Jeg likte den veldig godt, men jeg har mer sansen for historier som strekker seg over litt lengre tid.

Det jeg synes er veldig bra med Dream Country, er at man lærer masse om Morpheus. Jeg skjønte mer av motivene hans, eller egentlig ikke... Men jeg fikk vite flere ting som hadde hendt ham, og det kan hjelpe med å forstå ham bedre. Som jeg har nevnt tidligere, er han utrolig kompleks, og derfor kan jeg aldri forstå ham fullt ut. Men noe kan jeg forstå, og Dream Country har hjulpet meg på veien.

Jeg likte Dream Country veldig godt, men den er ikke like god som de to første. Anbefales!

Anmeldelser av tidligere bøker:
Preludes & Nocturnes - bok 1
The Doll's House - bok 2

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar