torsdag 2. juni 2016

Saga, Volume Two av Brian K. Vaughan og Fiona Staples

Tittel: Saga, Volume Two
Forfatter: Brian K. Vaughan
Illustratør: Fiona Staples
Serie: Saga #2
Format: Grafisk roman
Sider: 168
Sjanger: Fantasy, science fiction
Handling:
From award-winning writer BRIAN K. VAUGHAN (Pride of Baghdad, Ex Machina) and critically acclaimed artist FIONA STAPLES (Mystery Society, Done to Death), SAGA is the sweeping tale of one young family fighting to find their place in the universe. Thanks to her stark-crossed parents Marko and Alana, newborn baby Hazel has already survived lethal assassins, rampaging armies, and horrific monsters, but in the cold vastness of outer space, the little girl encounters her strangest adventure yet ... grandparents. 

Mine tanker:
Det er utrolig lenge siden jeg leste første volumet i Saga-serien, og jeg har savnet Marko og Alanas verden. Jeg hadde dessverre glemt en god del av det som hadde skjedd, men heldigvis gikk det bra. Historien kom tilbake til meg mens jeg leste.

Tegningene i Saga er utrolige. De er så detaljerte, og det er alltid gøy å bare se på tegningen i denne serien. Fiona Staples har gjort en utrolig jobb med å illustrere Brian K. Vaughans manus, og jeg er så imponert. Spesielt godt liker jeg hvordan Marko og Alana ser ut. Designet passer personlighetene deres perfekt, og det kunne ikke blitt bedre.

Hazel er en fantastisk forteller, og jeg liker denne måten å lese historien på kjempegodt. Hun har sine kommentarer, og er til tider veldig morsom. Spesielt godt liker jeg når hun snakker om foreldrene sine, og jeg liker best delene hvor vi får vite om livene deres før de møtte hverandre. Det er så gøy å lære mer om Marko og Alana, og de er fantastisk komplekse karakterer.

Dette volumet var dessverre ikke like bra som det første, men det betyr ikke at jeg ikke likte det. Jeg elsket det første volumet så mye, og da er det vanskelig å leve opp til det. Likevel likte jeg Saga, Volume Two kjempegodt, og jeg gleder meg til å se hvor Marko og Alanas historie går videre.

Saga er en helt utrolig serie, som jeg anbefaler på det aller sterkeste. Jeg gleder meg til å lese de neste volumene i serien!

Tidligere anmeldelser:
Saga, Volume One - bok 1

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar