torsdag 28. mars 2013

Oz the Great and Powerful

Det er en stund siden jeg så filmen Oz the Great and Powerful, men jeg har ikke fått muligheten til å skrive om den før nå. Filmen handler om Oscar Diggs, en sirkusmagiker, som blir kastet vekk fra Kansas til landet Oz. Der tror alle at han er trollmannen som skal redde dem fra den onde heksa, og han havner midt i krangelen mellom landets tre hekser. 



Omgivelsene handlingen skjer i er fantastiske. Det er tydelig at det er brukt mye tid og penger på settet. Det er nøye laget, og jeg er veldig imponert. Ellers er jeg dessverre ikke fullt så imponert. Den onde heksa var ikke fullt så ond som jeg håpet. Av og til så det ut som om hun angret på det hun gjorde, (i min verden gjør ikke onde hekser det!). Selve historien var underholdende nok, men jeg tror ikke jeg kommer til å se filmen igjen. Det skuffet meg egentlig at jeg ikke likte den bedre enn jeg gjorde. Innledningen til filmen (når de forteller hva den heter og hvem som er med, om du skjønner hva jeg mener) var så god at jeg fikk lyst til å elske filmen, men det gjorde jeg dessverre ikke. 

Mens jeg så filmen, syntes jeg at han som spilte Oscar så veldig kjent ut. Jeg måtte google ham og fant ut at det er James Franco som spiller Oscar Diggs. Han har spilt hovedrollen i Spider-Man og i The Rise of the Planet of Apes. Det forklarte alt! Jeg har ikke sett Spider-Man, men jeg har sett The Rise of the Planet of Apes.

Alt i alt er det en underholdende film, men det er ikke den beste jeg har sett.

Og før jeg glemmer det, Oz the Great and Powerful er på en måte forhistorien til Trollmannen fra Oz. Den handler om hvordan trollmannen ble trollmannen. 

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar