søndag 10. mars 2013

Life of Pi av Yann Martel

Tittel: Life of Pi
Forfatter: Yann Martel
Sider: 319
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
WINNER OF THE MAN BOOKER PRIZE

Ladies and gentlemen, boys and girls, its my pleasure and honour to present to you: 


THE PI PATEL, INDO-CANADIAN, TRANS-PACIFIC, FLOATING CIRCUUUSSSSS!!!


Take one sixteen-year -old boy and cast him away at sea in a lifeboat with a large (and seasick) Royal Bengal tiger. Imagine that scene 227 days later.


Now read Life of Pi and change your imagination.

Mine tanker: 
Jeg er veldig imponert. Dette er en fantastisk bok. Historien drev meg videre hele tiden, og den er nydelig skrevet! Språket er fantastisk, og forfatteren skildrer mye, noe som fører til at det er lett å leve seg inn i boka. 

Det er kanskje ikke den mest spennende boka, (action-spennende), jeg har lest, men historien er så god at jeg bare måtte lese videre. Alt det Pi tenker på i løpet av boka gjør denne boka til et mesterverk.

På engelsk var den dessverre litt vanskelig å lese siden den egentlig er beregnet for eldre lesere. For min del gjorde ikke det så mye, men jeg vil anbefale andre å lese den på norsk. Da heter den Historien om Pi.

Life of Pi er også filmatisert. Jeg har dessverre ikke fått sett filmen enda, men her kommer traileren: 

Anbefales virkelig!

Har du lest boka eller sett filmen?
Hva syntes du?

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar