mandag 20. mai 2013

Enchanter's End Game av David Eddings

Tittel: Enchanter's End Game
Forfatter: David Eddings
Serie: The Belgariad #5
Sider: 445
Sjanger: Fantasy
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
"Come, Belgarion, Child of Light.
I await thee in the City og Night..."

Garion has been crowned as Overlord of the West, the rightful descendant of Riva Iron-grip and the bearer of the Orb of Aldur.

But the Prophecy is not yet fulfilled. Fro across the seas, the evil God Torak is waking once more. While hordes of Murgos and Grolims march under his banner to destroy the free people of the Alorn kingdoms. Garion must ride towards a meeting that has been prophesied since the beginning if time. In the decaying ruins of the City og Endless Night, he must face the Dragon-God in a dread duel, the outcome of which will determine the destiny of the entire world...

ENCHANTER'S END GAME is the final, triumphant book in a magnificent fanasy epic set against a history of seven thousand years of struggle between Gods and Kings and men.

Mine tanker:
En verdig slutt på en fantastisk serie. 

Av og til er det trist når en serie er slutt. Dette er et av de tilfellene. Jeg kommer til å savne verdenen og karakterene (spesielt Silk!). Selv om jeg virkelig gledet meg til å starte på boka som lå klar på nattbordet mitt, The Book Thief, av Markus Zusak, var det litt leit å vite at det ikke er flere bøker i The Belgariad-serien. Heldigvis for meg finnes det en fortsettelsesserien, The Malloreon, som jeg har planer om å lese. Jeg håper virkelig at jeg får møte mange av de samme karakterene, som Barak, Polgara, Silk(!), Durnik, Belgarath og Garion så klart. 

Historien i Enchanter's End Game er veldig spennende, og den drev meg framover. Det var steder i boka hvor jeg lo høy, mens jeg gråt andre steder. Jeg elsket slutten og synes den passet kjempegodt til serien! 

Språket til Eddings er flott, og jeg lærte nye ord for forskjellige ting. Jeg kommer til å savne skrivestilen hans. 

The Belgariad anbefales på det sterkeste!

Anmeldelser av tidligere bøker:
Queen of Sorcery - bok 2
Magician's Gambit - bok 3
Castle of Wizardry - bok 4

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar