tirsdag 14. mai 2013

Castle of Wizardry av David Eddings

Tittel: Castle of Wizardry
Forfatter: David Eddings
Serie: The Belgariad #4
Sider: 444
Sjanger: Fantasy
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
In the hall of the Rivan King...

Garion - once a simple farm lad, but now realizing his potential as a sorcerer - has regaine the stolen Orb of Aldur. Its song soars as Garion and his companions race to return it to its rightful home on the Island of Riva.



It's a perilious journey through a desert teeming with Murgo soldiers, while Grolims strive to use their dark magic to destroy them. And when Garion finally returns the Orb to the sword of the Rivan King and holds it aloft, a voice echoes in a dark tomb as his adversary - the evil God Torak - stirs after centuries of slumber...

CASTLE OF WIZARDRY is the fourth book in a magnificent fantasy epic set against a history og seven thousand years of struggles between Gods and Kings and men.

Mine tanker:
Først vil jeg si at jeg elsker coveret på denne boka. Det er nydelig! Det er mye finere i virkeligheten enn på bildet. Jeg liker godt fargene, og treet er bare fantastisk.

Historien er spennende, men dessverre ikke fullt så god som i Magician's Gambit. Dessverre! Da jeg var kommet omtrent halvveis i boka, følte jeg at alt var løst. Så jeg leste og lurte på hva forfatteren skulle fylle siste halvdel av boka og den femte boka med. Heldigvis dukket det opp noe som gjorde at jeg skjønte at serien var langt ifra ferdig. Etter det tok alt seg veldig opp og ble kjempebra!

Jeg liker David Eddings skrivestil, og jeg elsker karakterene hans. Han har så mange forskjellige og sterke karakterer. Jeg er virkelig imponert! 

Det var noen små ting jeg skjønte at kom til å skje før det skjedde, men det gjorde ikke meg noe. Boka var uansett veldig god. 

Er du glad i fantasy i en middelalderverden, ala Game of Thrones og Ringenes Herre, er The Belgariad serien for deg! Jeg anbefaler!

Anmeldelser av tidligere bøker:
Queen of Sorcery - bok 2
Magician's Gambit - bok 3

- Anna  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar