mandag 3. november 2014

The Fall of Five av Pittacus Lore

Tittel: The Fall of Five
Forfatter: Pittacus Lore
Serie: Lorien Legacies #4
Sider: 342
Sjanger: Science Fiction
Baksidetekst:
I thought things would change when I found the others. We would stop running. We would fight the Mogadorians. And we would win.

But I was wrong. Though we came together, we barely escaped with our lives. And now we hide. The six of us are powerful - but not strong enough to take on an army. We haven't discovered our full Legacies. We haven't learned to work together.

And time is running out, because we need to find Number Five before they do.
This battle is far from over...

Mine tanker:
Nå er det utrolig lenge siden jeg leste The Rise of Nine, og jeg merker at jeg ikke er så veldig motivert når det gjelder denne serien lenger. Det er litt for mange ting jeg irriterer meg over. Det er synd, for dette kunne ha blitt en veldig interessant serie, men det er dessverre ikke det.

Det var vanskelig å sette seg inn i historien igjen. Boka er fortalt i jeg-person, men det er ikke konsekvent hvem som forteller. Det står heller ikke hvem det er som forteller, og det forvirret meg veldig! Det eneste som skiller mellom de forskjellige fortellerne er skifttypene; som ikke er konsekvent fra bok til bok, og i denne boka var skrifttypene til Sam og Marina så godt som like; jeg kunne ikke se forskjell på dem. Så forvirrende!!!

John, nummer Fire, er akkurat like flat som vanlig. Jeg hadde håpet han kunne vokse litt i løpet av bøkene, men det har han dessverre ikke gjort... Jaja... Sånn kan det gå. Jeg synes det er veldig dumt, fordi han er så godt som hovedpersonen, og flere av bikarakterene er bedre skrevet...

Historien er bra nok. Det er spenning, og jeg måtte ikke tvinge meg gjennom boka. Jeg ville gjerne vite hva som kom til å skje, men jeg har ikke noe ønske om å vite mer. Jeg kommer ikke til å lese flere bøker i denne serien.

På slutten av boka var det tre noveller. Jeg likte dem godt fordi de handlet om noen andre karakterer som ikke er så mye med i serien. Det var interessant å få vite mer om Sandor, Nis Cêpan, og Adam, den eneste snille Mogadorian. Historiene om Adam var de beste, og de fikk meg nesten til å få lyst til å lese neste bok, men jeg kommer ikke til å gjøre det.

Dette er en helt ok bok; den er spennende nok, men karakterene er litt flate.

Anmeldelser av tidligere bøker:
I Am Number Four - bok 1
The Power of Six - bok 2
The Rise of Nine - bok 3

- Anna

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt enig med deg, når det gjelder karakterene! De er forholdsvis kjedelige, og utvikler seg ikke. Jeg irriterer meg veldig over John noen ganger (John, da. . .) Men jeg henger meg ikke så mye opp i det, og ser mer på det positive. Ikke den beste forfatteren akkurat, men jeg synes at serien er underholdende nok:) Det hadde vært veldig kult hvis du hadde tatt deg tiden til å lese neste bok, selv om den kanskje ikke er noe særlig bedre. . . a ja;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker ikke å slutte å lese en serie før den er ferdig, men jeg har altfor mange andre serier å lese, så jeg prioriterer heller de bøkene jeg virkelig vil lese. Jeg håper du skjønner hva jeg mener. Det er ikke fordi jeg ikke liker serien, den er helt grei, men det er andre bøker og serier jeg heller vil lese.

      Slett