søndag 28. april 2013

The Hunger Games

Hei,

Så hele The Hunger Games denne helgen med lillebroren min. Det er en av få bøker som har blitt en veldig bra film! Jeg er virkelig imponert!!!



Filmen foregår i framtiden i det som tidligere var Nord-Amerika. Nå er dette et land som kalles Panem. Panem er delt inn i tretten distrikter + hovedstaden Capitol. Etter et opprør ble hele det trettende distriktet utslettet, og alle de andre tolv må hvert år sende en gutt og en jente som skal delta i The Hunger Games, et reality show. Reglene er enkle. Alle utsendingene blir satt ut på en arena, som kan variere veldig hvordan er (snø, ruiner, skog, ørken etc.). Den siste som står igjen i livet har vunnet. 


Filmens hovedperson er Katniss Everdeen. En seksten år gammel jente fra distrikt 12. Hun melder seg frivillig da søsteren hennes blir trukket ut som utsending. Jeg liker godt Jennifer Lawrence tolkning av Katniss. Hun er utrolig flink, og er veldig lik slik jeg forestilte meg Katniss da jeg leste boka.



Også er det Peeta, da. Ja, hva kan jeg si. Han er akkurat like morsom og like lett å bli gald i som han var i boka. Josh Hutcherson gjør en fantastisk jobb. Jeg må si at jeg liker Peeta veldig godt :-)



Til sist må jeg nevne Rue. En av mine favorittkarakterer (sammen med Haymich). Hun er utrolig nydelig, skjønn og fantastisk! Lille søte Rue fra distrikt 11. Det er Amandla Stenberg som spiller Rue.




Dette er en fantastisk film! Anbefales virkelig. Jeg anbefaler også boka. Den heter The Hunger Games på engelsk og Dødslekene på norsk og er skrevet av Suzanne Collins.

Jeg gleder meg veldig til oppfølgeren Catching Fire som jeg har hørt skal komme i november. Noen som vet når?

"Happy Hunger Games -
and may the odds
be ever in your favour."

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar