torsdag 10. juli 2014

Topp 10 den tiende - Topp 10 blogger jeg leser

Hei,

Jeg leser mange blogger, og her vil jeg skrive om de ti jeg liker best. Det er de jeg gleder meg til kommer med nye innlegg. De jeg liker veldig godt å lese enten fordi de er morsomme, interessante eller rett og slett godt skrevet. Her kommer de:

1. Cheezyfeet Books
Cheezyfeet Books er bokbloggen til en britisk jente. Hun er kun et år eldre enn meg, og leser mange bøker som jeg kunne tenke meg å lese. Jeg liker godt måten hun skriver på, og hun er en stor inspirasjon for meg. Det er alltid gøy å lese hennes anmeldelser, og jeg har funnet mange nye bøker gjennom bloggen hennes. Bloggen hennes er virkelig verdt å sjekke ut hvis du liker samme type bøker som meg.

2. Comic Who
Comic Who er verdens søteste, lille tegneserie. Tegneserien er basert på Doctor Who-universet. Det er alltid gøy å lese de små, firerutes tegneseriene teamet bak Comic Who lager. Jeg er imponert over tegningene og de gode manusene, og gleder meg alltid til det kommer en ny stripe. Spesielt godt liker jeg stripene meg Simmy og baby Jana. Comic Who er verdt å sjekke ut hvis du liker Doctor Who.

3. Patrick Rothfuss - Blog
Patrick Rothfuss er forfatteren av The Kingkiller Chronicle. Det er vanlig at forfattere skriver blogger hvor de forteller om bøkene og mye mer. Pat Rothfuss' blogg liker jeg spesielt godt. Han skriver morsomt og bra, og forteller om mye annet. Det er alltid koselig å lese om sønnen hans Oot, som sier veldig mye rart. Jeg begynte å lese Pat Rothfuss' blogg etter at jeg leste bøkene hans og likte den med en gang. Den er verdt å sjekke ut hvis du har lest The Kingkiller Chronicle.

4. Tegnehanne
Tegnehanne er en tekst/tegneserie-blogg. Her forteller Hanne om hendelser fra livet hennes på en veldig humoristisk måte med morsomme tegninger til. Det er alltid gøy når Hanne legger ut nye innlegg, og jeg gleder meg til det kommer flere. Hun har en veldig god måte å fortelle på, og hun får meg alltid til å le. Tegnehanne er verdt å sjekke ut uansett.

5. This Is My Secret
This Is My Secret er forfatteren Kristin Cashores blogg. Hun skriver om veldig mye rart på en veldig lyrsik måte. Hun tar opp forskjellige temaer, og det virker ganske tilfeldig til tider. Likevel er bloggen hennes gøy å lese, og annerledes enn mye annet jeg leser. Hun skriver ikke så veldig mye om bøkene sine, men det gjør ikke noe. Det er alltid gøy å lese hennes synsing om forskjellige temaer. Dette er en blogg det er verdt å sjekke ut.

6. Myth & Mystery
Myth & Mystery er Rick Riordans forfatterblogg. Han er forfatteren av serier som Percy Jackson og Heroes of Olympus. Her forteller han om bøkene sine, om bokturneer; turer til forskjellige bokhandler og konvensjoner hvor han forteller om bøkene og svarer på spørsmål, og han anmelder bøker han leser. Jeg har fått mange nye bokanbefalinger på Rick Riordans blogg. Det er gøy å lese det han skriver. Det er verdt å sjekke ut Rick Riordans blogg hvis du liker bøkene hans.

7. Boknerdens Bokblogg
Bak Boknerdens Bokblogg er det en 19 år gammel jente som heter Elena. Hun anmelder og skriver om bøker. Jeg har ikke fulgt henne så veldig lenge, men jeg liker godt det jeg har lest til nå. Hun skriver godt, og leser mange av de samme bøkene som meg. Det er interessant å lese det hun skriver, og jeg liker det godt. Dette er en bokblogg det er verdt å sjekke ut.

8. Den har jeg lest
Den har jeg lest er også en bokblogg. Forfatteren bak denne bloggen er 30 år og heter Linn. Hun er veldig flink til å skrive, og anmeldelsene hennes er veldig interessante. Bøkene hun leser er av og til litt for voksne for meg, men det er alltid gøy å lese om bøker. Kanskje finner jeg noen jeg kan lese når jeg blir eldre? Det er verdt å ta en titt på Linns blogg.

9. Bokhylla
Bokhylla blir skrevet av en venn av broren min. Han har interessante anmeldelser, og jeg synes det er spennende å se hva han synes om bøker jeg har lest. Vi leser mange av de samme bøkene og diskuterer gjerne. Det er alltid gøy å se hva andre synes om bøker, og det kommer frem mange gode synspunkter på bloggen til Jesper, som han heter. Det er verdt å sjekke ut bloggen hans hvis du liker min.

10. The Hobbit: The Official Movie Blog
Som tittelen sier er dette den offisielle Hobbiten-bloggen. Her forteller produsentene av filmene om filmene, legger ut nyheter og små videoklipp. Det er gøy å følge med på det de legger ut, og jeg liker bloggen godt. Hvis du er liker Hobbiten-filmene, er dette en blogg det er verdt å sjekker ut.

Leser du blogger?
I så fall, er det noen du anbefaler?

- Anna

2 kommentarer:

  1. Takk for at du leser bloggen min, you made my day! Smilte fra øra til øre, hihi.
    Ser at det er mange blogge her jeg må sjekke ut, og da spesielt bloggen til Rick Riordan, elsker alt han skriver. Bokhylla følger faktisk jeg også, jeg fant han igjennom bloggen din!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker godt det du skriver, så det er virkelig verdt det :) Kjempehyggelig at du leser min også, og at du kommenterer! Jeg blir alltid veldig glad når folk kommenterer :) (Må bli flinkere til å gjøre det selv...)

      Det er gøy å lese bloggen til Rick Riordan. Som deg elsker jeg bøkene hans, og det er alltid gøy å få info om dem. I tillegg anmelder han noen bøker av og til. Man kan få gode anbefalinger der.

      Gøy at du leser Bokhylla. Han er en god venn av lillebroren min, og han setter sikkert pris på at du leser det han skriver. Jeg skal se om jeg kan få fortalt ham det. Da blir han sikkert glad :)

      Slett