fredag 10. januar 2014

Topp 10 den tiende - Topp 10 sanger som får meg til å gråte

Hei,

Jeg har bestemt meg for å gjøre en Topp 10 den tiende i år. Det vil si at jeg forteller dere mine topp 10 innenfor et bestemt tema hver tiende dag i måneden. I dag er temaet sanger som får meg til å gråte.

De er nok ikke i helt riktig rekkefølge, men det går nok!

1. Rose's Theme
Rose's Theme er en nydelig melodi fra min favoritt-tv-serie, Doctor Who. Melodien er temaet til en fantastisk karakter, Rose. Den er bare helt nydelig og jeg blir alltid blank i øynene når jeg hører denne.



2. A White Demon Love Song
Dette er en nydelig sang av the Killers. Teksten og melodien er nydelig. Det er en kjerlighetssang, og utifra det jeg har forstått er det ikke helt lykkelig. Sangen har vært brukt i Twilight, men ikke la det bestemme om du liker den eller ikke. Hør på den! Ikke bestem deg på forhånd.



3. Last Night on Earth
Dette er min favorittsang! (Burde kanskje satt den som nr. 1?) Last Night on Earth er laget av det fantastiske bandet Green Day; mitt favorittband! Jeg elsker denne sangen, og teksten er så utrolig nydelig. Sangen i seg selv er ganske enkel. Det er det som gjør den til et så sterkt inntrykk. Håper du vil like den like godt som jeg!



4. River Flows in You
River Flows in You er et nydelig pianostykke laget av av japanske Yiruma. Det helt utrolig fantastisk, og jeg elsker det!  Håper du også liker det.

 
5. Dear God
Dear God er en nydelig ballade av Avenged Sevenfold. Jeg hører vanligvis ikke noe særlig på Avenged Sevenfold, men denne sangen er nydelig. Teksten handler om kjærlighet og anger, og den er sunget med en slik sårhet at det ikke er mulig å ikke få tårer i øynene.

 
6. Mad World
Jeg kom over denne mens jeg satt og hørt på filmmusikk på Spotify. Den er bare helt nydelig, både instrumentalversjonen og sangversjonen. Jeg elsker den! Den er så trist og sår og jeg vet ikke hva jeg skal si... Ord kan ikke beskrive hvor mye Mad World betyr for meg.

Det finnes mange versjoner av denne sangen. Denne er sunget av Gary Jules.


Legger med instrumentalversjonen også.

 
7. The Face of Boe
Enda et nydelig stykke fra Doctor Who. I tillegg til at dette er et fantastisk musikkstykke assosierer jeg det med en fantastisk scene fra serien. Det er et veldig emosjonelt stykke og passer perfekt til scenen det brukes i. Nydelig!



8. A Dustyland Fairytale
Enda en the Killers-sang. Blant sangene deres er A Dustyland Fairytale min favoritt. Jeg elsker melodien, og det at sangen bygger på historen til Brandon Flowers', vokalisten, foreldre gjør det hele enda sterkere. Jeg var på konsert med the Killers i mars i fjor. Høydepunktet, for meg, var denne sangen.


9. Forrest Gump Theme
Jeg vet det begynner å bli en del sanger uten sang, men jeg er veldig inne i filmmusikk for tiden, og det er utrolig mange nydelige melodier. Dette er temaet fra filmen Forrest Gump. Hvis du ikke har sett filmen, burde du virkelig det! Den er like skjønn som temaet.


10. Hedwig's Theme
Jeg måtte ha med noe fra Harry Potter. Hedwig's Theme er hovedtemaet i filmene. Det er nok mange av dere som har hørt det før, men jeg synes det er utrolig fint. Sart og yndig er ord som beskriver dette melodistykket. Håper du liker det!


Jeg kunne ha nevnt mange flere, men dette var de sangene jeg kom på først. Jeg håper det har vært en opplevelse for deg. Har du noen sanger som får deg til å gråte?

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar