mandag 25. november 2013

The Hunger Games: Catching Fire

Hei,

Har vært i Oslo og besøkt Synne. Jeg, Synne og Anders var på kino og så The Hunger Games: Catching Fire. Filmen begynner med at Katniss (Jennifer Lawrence) og Peeta (Josh Hutcherson) skal ut på seiersturne og må ut til alle de andre distriktene. Senere får de vite at deltagerne til de 75. Hunger Games skal trekkes ut blant de tidligere vinnerne. Det vil si at Katniss må ut igjen sammen med Peeta eller Haymitch.

Jeg likte filmen veldig godt. Jeg synes at de har fått med seg det viktigste, og filmen er tro mot boka. Det liker jeg veldig godt. Jeg har sett filmatiseringer av bøker hvor jeg ikke har kjent igjen historien. Her kunne jeg kjenne historien igjen, og filmen var både spennende og trist selv om jeg visste hva som kom til å skje. Jeg begynte å gråte da Katniss og Peeta var i Distrikt 11 og snakket om Rue og Thresh. Utrolig trist :'(

Jennifer Lawrence, som spiller Katniss, er utrolig flink. I anmeldelser har det stått at hun bærer hele filmen. Det kan jeg være enig i. Hun er så fantastisk flink, og det er helt utrolig hvordan hun får det til. Jeg kan ikke forstå det. Så flink til å portrettere følelser som virker riktig utifra situasjonen. Jeg er så imponert!

I filmen var det noen nydelige naturshoots. Det var noen nydelige steder de hadde spilt inn og filmen var veldig flott visuelt. Jeg ble veldig imponert og veldig mye av naturen var fantastisk. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men det var utrolig!

Alt i alt likte jeg filmen veldig godt og kan godt tenke meg å se den igjen!

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar