lørdag 2. februar 2013

Heaven av Christoph Marzi

Tittel: Heaven
Orginaltittel: Heaven
Forfatter: Christoph Marzi
Oversetter: Ute Neumann
Sider: 376
Språk: Norsk
Orginalspråk: Tysk
Baksidetekst:
Det er natt i London. David tar snarveien over takene og snubler over ei jente. Hun heter Heaven. Hun er vidunderlig. Og hun hevder at to menn har stjålet hjertet hennes. Skåret det ut av kroppen med kniv.

Bli med på en nervepirrende reise gjennom London!
Urban fantasy på sitt beste!

Mine tanker:
Heaven er en veldig god bok. Jeg liker godt skrivestilen til forfatteren. Forfatteren skriver godt og skildrer mye.


”[…]Han likte disse nattlige turene fordi byen ble så annerledes når solen gikk ned. De mange lysene ga gatene og smugene et trolsk og hemmelighetsfullt skjær når de brøt seg i det skjøre sløret av tåke og duskregn som var så typisk for London. Alt var liksom forhekset på en skitten måte, som om eventyrene man hadde trodd på som barn, var blitt voksne.[…]”

Jeg synes at personene i boka er interessante. Selv om jeg ikke kjente meg igjen i dem, er jeg sikker på at andre vil gjøre det. De er godt beskrevet og virker som om det er personer som kunne ha levd. Både David og Heaven er gode karakterer det er lett å bli glad i.

Historien er spennende, og det var flere steder i boka hvor jeg satt og ikke kunne legge boka fra meg fordi jeg MÅTTE vite hvordan det gikk. Boka var spennende allerede fra første side. Det imponerer meg veldig!

I boka er det veldig mange henvisning til bøker, filmer, sanger og band. Av og til kunne det være litt irriterende fordi jeg fikk en følelse av at det var noe jeg gikk glipp av de gangene jeg ikke visste hvem eller hva det var snakk om. Men det var bare en bagatell.

Jeg vil anbefale denne boka for både gutter og jenter mellom 13 og 16 år. Hvis jeg skulle gitt boka et terningkast, ville den ha fått en svak femmer av meg. Dette er en veldig god bok!

Har du lest Heaven?
Hva synes du?

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar