søndag 11. desember 2016

November - en oppsummering

November er over, og vi er en måned nærmere slutten av 2016. Wow, dette året har gått fort, og det er kanskje like greit med tanker på hvor mye teit som har skjedd dette året. Internasjonal politikk har vært ille å følge med på i 2016, og jeg håper virkelig at det kommer til å endres i løpet av 2017, men jeg må innrømme at jeg tviler litt. I hvert fall, november har vært en grei nok måned. Jeg er ferdig med alle tentamenen mine, og gleder meg nå til juleferie.


BØKER
1. A Gathering of Shadows av V. E. Schwab
2. Goldenhand av Garth Nix
Sider lest: 852

Jeg må innrømme at jeg er litt skuffet over at jeg kun fikk lest to bøker, men jeg har dessverre ikke hatt tid til å lese flere. Skolen har tatt altfor mye tid, og jeg har valgt å bruke fritiden min på andre ting. For eksempel har jeg sett en del anime. Men de to bøkene jeg fikk lest, likte jeg utrolig godt! A Gathering of Shadows er en utrolig fortsettelse på V. E. Schwabs Shades of Magic-serie, og det var så gøy å lese om Kell og Lila igjen. Kan ikke vente til siste boka i serien, A Conjuring of Light, kommer ut. Goldenhand var også fantastisk, og jeg merket at jeg hadde savnet Garth Nix' karakterer utrolig mye. Det var så gøy å lese om Lirael og Nick igjen, og de er så utrolig søte. 

Min favoritt denne måneden var...

GOLDENHAND av Garth Nix


Jeg blir nødt til å si Goldenhand fordi den rett og slett var helt fantastisk. Jeg hadde ingen problemer med å komme inn i verdenen igjen, og jeg merket at jeg hadde savnet Garth Nix' skrivestil og karakterer så utrolig mye. Jeg håper at vi en gang får se mer av dem, selv om jeg tviler på det. Les min anmeldelse her.


FILMER
1. Hair
2. Guardians of the Galaxy
3. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
4. Fried Green Tomatoes
5. Fantastic Beasts and Where to Find Them (to ganger)
6. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
7. Pirates of the Caribbean: At the World's End

Jeg har sett utrolig mange filmer denne måneden, da. og så godt som alle, bortsett fra første gangen jeg så Fantastic Beasts, så jeg med foreldrene mine. Oh well... Det er da man innser man trenger flere venner, haha. Jeg har sett flere av disse tidligere, som for eksempel Guardians of the Galaxy og Pirates of the Caribbean-filmene, og jeg liker dem godt. Hair var spesiell, men jeg likte den, og Fried Green Tomatoes var så søt. Jeg likte den supergodt! I tillegg var Fantastic Beasts and Where to Find Them veldig bra, og er faktisk min favoritt i Harry Potter-universet. 

Min favoritt denne måneden var...

FANTASTIC BEASTS AND WHERE TO FIND THEM


Fantastic Beasts var utrolig gøy, og den levde opp til alle forventningene mine. Eddie Redmayne gjorde en utrolig god jobb som Newt Scamander, og jeg likte også veldig godt alle de andre karakterene i filmen. Selv synes jeg den er den beste blant Harry Potter-filmene, men her er det nok noen som er uenige med meg.

MINE INNKJØP


Utrolig nok har jeg bare kjøpt én bok i november. Hvem skulle ha trodd det? Jeg kjøpte en collector's edition av Rainbow Rowells bok Eleanor and Park, og den er så fin! Det er virkelig et kjøpt jeg er fornøyd med.

Hvordan har din måned vært? 
Har du fått lest noen gode bøker?

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar