tirsdag 1. januar 2013

The Fire Chronicle av John Stephens

Tittel: The Fire Chronicle
Forfatter: John Stephens
Serie: The Books of Beginning #2
Sider: 437
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
Three children. Two worlds. One prophecy.

Kate...
The eldest, keeper of the Book of Time. Last seen fighting off a Screecher to save her siblings.

Michael...
In charge now Kate's gone. He needs to go to the end of the earth to unlock the secrets of the Fire Cronicle.

Emma...
The youngest, and never one to back down from a fight. Thinks she should be in charge. She just wants her family back together.

Mine tanker:
Det er interessant hvordan en forfatter som har vært med å produsere serier som Gossip Girl, Gilmore Girls og The O.C. kan skrive så bra fantasybøker. Dette er en virkelig bra bok, selv om jeg ble litt irritert på slutten (sier ingenting). Heldigvis er ikke dette siste boka. Så jeg får gå og håpe på at alt går bra til slutt.

Jeg liker karakterene i boka. Aller best liker jeg Kate, den eldste. Hun er 15 år. Jeg liker måten hun er på og hvordan forfatteren får tydelig fram karaktertrekkene hennes.

En ting jeg har lurt litt på er; hvor mye dumt er en forfatter nødt til å utsette karakterene sine for? Er det nødvendig å la dem gå fra den ene triste og dumme hendelsen til den neste? Hvorfor gjør forfattere det? Noen som vet det?

Aller sist vil jeg si at jeg blir irritert, (og litt lei meg :-( ), når forfatteren bestemmer seg for at en karakter jeg liker godt skal bli slem-.- Er det nødvendig?

Alt i alt er dette en veldig god bok som jeg anbefaler for folk fra 11-12 år og oppover. Den kan godt leses av folk på min alder^.^

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar