mandag 26. september 2016

Anonymus Bookaholic Tag

Jeg ble tagget av Julianne på bloggen bibliophilia til å gjøre denne taggen. Det er lenge siden jeg har gjort en slik tag, så jeg gleder meg allerede. Dere burde forresten sjekke ut bloggen hennes. It's very nice!

What do you like about buying new books?
Jeg liker veldig godt tanken på at jeg nå eier boka jeg har kjøpt, og at jeg kan lese den når jeg vil. Det å ha boka i hylla mi liker jeg veldig godt, og det er en av grunnene til at jeg som regel kjøper bøker i stedet for å låne dem på biblioteket, som garantert hadde vært en løsning som hadde vært bedre for lommeboka mi.

How often do you buy new books?
Jeg kjøper nye bøker altfor ofte... Som regel kjøper jeg minst én bok i måneden, men jeg prøver å kjøpe færre bøker og faktisk lese de jeg allerede har. Nå i september har jeg kjøpt tre bøker i tillegg til flere mangaer.

Book store or online book shopping - which do you prefer?
Jeg er veldig glad i å gå i bokhandler. Det er nesten litt farlig... Samtidig er det veldig lett å kjøpe bøker på nettet, og de har som regel mye bedre utvalg enn bokhandlene her jeg bor. So, yeah, jeg liker begge.

Do you have a favourite bookshop?
Outland i Oslo, garantert. Der finner jeg som regel alltid det jeg leter etter, og de har også et utrolig godt utvalg av tegneserier og manga i tillegg til bøker. Blant nettbutikker er Book Depository helt klart favoritten min. De har gunstige priser og fri frakt. I tillegg til at bøkene som regel kommer fort frem.

Do you pre-order books?
Kun bøker jeg absolutt ikke kan vente på. Jeg har tidligere forhåndsbestilt flere bøker av Rick Riordan, og Carry On av Rainbow Rowell. Går nå og venter på Crooked Kingdom av Leigh Bardugo og Goldenhand av Garth Nix. Gleder meg!

Do you have a monthly book buying limit?
Jeg har ikke en månedlig grense for hvor mange bøker jeg kan kjøpe, men jeg prøver å kjøpe så få som mulig. Jeg har allerede 70+ bøker jeg ikke har lest, så det er på tide at jeg får lest noen av dem. I tillegg har pappa flere bøker jeg har lyst til å lese.

Book buying bans - are they something for you?
Jeg prøver, ok?! Men det går dessverre ikke så bra... Jeg har bestemt meg for at jeg må lese fem bøker før jeg kan kjøpe én, men jeg klarer ikke helt å følge den regelen.

How big is your wish list?
Det er altfor mange bøker i ønskelista mi. *Sukk* Jeg har bare lyst til å kjøpe dem alle sammen.... I cry.

Which three books from your wish list do you wish to own NOW?
Kun tre? Ok, da må jeg tenke litt... Hvis vi velger blant bøker som allerede er gitt ut, må det bli The Marvels av Brian Selznick, Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe av Benjamin Alire Sáenz og House of Leaves av Mark Z. Danielewski.

Jeg nominerer:
Elena - Boknerdens Bokblogg
Siri - siribokoholiker

- Anna

2 kommentarer:

  1. Kult at du likte taggen :) Tenkte det var gøy å nominere noen scandinaviske blogger til dette. Bra svar :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk takk! Det var en gøy utfordring, så tusen takk for nominasjonen!!

      Slett