søndag 23. februar 2014

The Perks of Being a Wallflower

Hei,

I dag har jeg brukt mye av tiden min på å se film med Synne og Anders. Det er så koselig å ha Synne hjemme denne helgen, og i går var hun og jeg på filmkveld hos Lars-Kristian. Til sammen har jeg sett tre filmer denne helgen. Det er egentlig ganske mange... Hos Lars-Kristian så vi Hobbiten. Nå har jeg sett den tre ganger, og den er like gøy hver gang! Tidligere i dag så jeg Stolthet og fordom med Synne. Elsker den filmen :)

Filmen jeg nå skal skrive om, så jeg med Synne og Anders. Det var The Perks of Being a Wallflower. Den er basert på Stephen Chboskys roman med samme navn, og det er forfatteren som har skrevet manus og regissert filmversjonen.


Jeg likte filmen veldig godt! Det er en rørende, morsom og trist film. Filmen handler om Charlie (Logan Lerman), som skal starte på High School. Tidligere har han slitt psykisk, og han er veldig usikker på hvordan dette skal gå. Så møter han Sam (Emma Watson) og Patrick (Ezra Miller), to eldre elever som tar han under vingene sine.

Det veldig gøy å se Emma Watson i en annen rolle. Jeg er vant til å se henne som Hermine i Harry Potter. Det var gøy å se at hun er så allsidig. Sam er en ganske annerledes person enn det Hermine er, og det var gøy å se Emma Watson gjøre noe annet. Jeg glemte nesten at både Hermine og Sam blir spilt av samme skuespiller. Det viser hvor flink hun er!

Det var på samme måte med Logan Lerman. Jeg er vant til å se ham som Percy Jackson i Percy Jackson-filmene. Han spiller bra, og jeg likte godt måten han spilte Charlie. Jeg har dessverre ikke lest boka, så jeg vet ikke hvordan Charlie er i boka, men jeg likte godt hvordan Logan Lerman spilte ham i filmen! Han er veldig flink, og så ser han ut som en fortapt liten selunge...

Filmen tar opp mange temaer rundt det å vokse opp. Ungdomsårene. De kan være de vanskeligste, men selv om du har det hardt, blir det bedre! Det er viktig å tro på seg selv. I tillegg tar filmen opp temaer rundt kjærlighet. Charlie kjenner mange som er sammen med personer som kanskje ikke er den beste innflytelsen eller som bare er noen drittsekker. Han tenker en del på hvorfor de har valgt å ha det slik. Engelsklæreren hans sier noe veldig sant om akkurat det; vi aksepterer kjærligheten vi tror vi fortjener. Det kan være vanskelig å overbevise en annen om at han eller hun fortjener mer.

Jeg likte filmen veldig godt! Den var nydelig, rørende, morsom og litt trist, og jeg gleder meg til å lese boka. Jeg anbefaler den virkelig!

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar