mandag 29. februar 2016

Februar - en oppsummering

Det er siste dag i februar i dag. I løpet av denne måneden har jeg vært i Berlin med tyskklassen min, og jeg har hatt en uke vinterferie. Berlinturen var veldig gøy og lærerik, og jeg er glad jeg dro, men det var deilig å komme hjem til vinterferie. Ellers har februar vært en helt normal måned for min del med mye å gjøre på skolen.


BØKER
1. Fables and Reflections av Neil Gaiman
2. The Lies of Locke Lamora av Scott Lynch
3. Six of Crows av Leigh Bardugo
Sider lest: 1,445

Jeg har lest to helt fantastiske bøker og en fantastisk tegneserie denne måneden. Jeg kunne ikke vært mer fornøyd med lesestoffet mitt. The Sandman-serien til Neil Gaiman blir bare bedre og bedre for hvert volum, og The Lies of Locke Lamora og Six of Crows skuffet heller ikke. Utrolig underholdende, med fantastiske karakterer. Dette er bøker av toppkvalitet. 

Min favoritt denne måneden var...

SIX OF CROWS av Leigh Bardugo


Ugh, denne måneden var det nesten umulig å velge! Alle var så bra!! Til slutt ble det Six of Crows som gikk av med seieren. Denne boka er perfeksjon. Jeg likte alt ved den, og karakterene er helt utrolige. Jeg kan ikke vente på neste bok! Les anmeldelsen min her.


MANGA
1. Blade of the Immortal av Hiroaki Samura

Krigeren Manji er udødelig. Jepp, han kan ikke dø, og man skulle trodd at dette ville være fantastisk, men for Manji er det mer som en forbannelse enn en gave. Tidligere jobbet han for en stormann og drepte dem han ble bedt om, men da han fant ut at mannen han tjente var korrupt, bestemte Manji seg for å gjøre opp for udåden han hadde utført. For å få tilgivelse for de hundre livene han tok da han var i stormannens tjeneste, har han nå sverget at han skal drepe tusen onde menn. Når han møter ungjenta Rin, som ønsker å hevne seg på dem som drepte foreldrene hennes, teamer de opp for å lete etter Rins foreldres mordere. 

Jepp, jeg leser fortsatt Blade of the Immortal. Historien blir sakte, men sikkert mørkere og mørkere, og mer og mer spennende. Jeg må innrømme at jeg blir litt forstyrret til tider, men det er en helt utrolig tegneserie. Blade er sykt spennende, og jeg liker både Manji og Rin utrolig godt. Begynner å nærme meg slutten nå, så jeg blir nok ferdig med mangaen innen mars er over. 


FILMER
1.  The Fall
2. Deadpool

Ok, dette er to helt fantastiske filmer. Jeg elsker begge to så mye, og de er begge rett og slett perfekte. The Fall er utrolig vakker og trist, og Deadpool er akkurat slik jeg ønsket at den skulle være; voldelig og full av grov humor. Perfekt!

Min favoritt denne måneden var...

DEADPOOL 


Jeg må nok si Deadpool denne gangen. Jeg elsker The Fall utrolig mye, men Deadpool overrasket meg. Den kunne ha floppet så utrolig mye, men i stedet ble den helt perfekt. Ryan Reynolds som Wade Wilson er noe av det beste som har skjedd meg. Dette er rett og slett en perfekt film. 

MINE INNKJØP


Ok, det ble litt mange bøker denne gangen...  The Immortal Rules av Julie Kagawa vant jeg i Elenas giveaway på bloggen boknerd.no, og jeg vant The Legend of Nightfall og The Return of Nightfall av Mickey Zucker Reichert i fjordårets Worldbuilders-lotteri. Uprooted av Naomi Novik kjøpte pappa til meg i London, og The Martian forhåndsbestilte jeg i januar. De bøkene jeg faktisk har kjøpt er Tintenherz av Cornelia Funke (jepp, jeg skal lese tysk...), A Darker Shade of Magic av V. E. Schwab, Six of Crows av Leigh Bardugo og Truthwitch av Susan Dennard, som jeg fikk i denne månedens Illumicrate, en boks jeg abonnerer på. 

Hvordan har din måned vært? 
Har den vært like god som min?

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar