lørdag 9. februar 2013

The Mark of Athena av Rick Riordan

Tittel: The Mark of Athena
Forfatter: Rick Riordan
Serie: Heroes of Olympus #3
Sider: 572
Språk: Engelsk
Baksidetekst:
One fatal prophecy.
Seven brave demigods.
A quest to find - and close - the Doors of Death.

Annabeth and her friends Piper, Jason and Leo have landed at Camp Jupiter with one mission in mind. The time has come for Roman and Greek demigods to unite. With Percy Jackson, Hazel and Frank by their side, they must combine forces to find - and close - the Doors of Death.

But Annabeth is hiding a secret - a command from her mother, the goddess of war and wisdom: "Follow the Mark of Athena. Avenge me." Annabeth is alredy risking her life... What more does Athena want her daughter to do?

Now the seven demigods must begin their quest across land and sea to Rome, but what will they have to sacrifice this time - and what unspeakable terrors await?

Mine tanker:
Som vanlig skriver Rick Riordan fantastisk. The Mark of Athena er enda bedre enn The Son of Neptune. (Les min anmeldelse HER!)

Jeg elsker måten han kombinerer gresk mytologi og det 21. århundre på. Det blir en fantastisk blanding det ikke er vanskelig å tro på. 

Historien er VELDIG spennende. Til tider var det umulig å legge fra seg boka. Jeg bare måtte vite hva som skjedde videre. Jeg kan nesten ikke vente til neste bok, The House of Hades, som kommer ut i oktober. Hvorfor må det være så lenge å vente???

Karakterene er veldig gode. Endelig er Percy og Annabeth sammen igjen^.^ Leo er utrolig morsom og kommer med en masse teite kommentarer som fikk meg til å le. Jason fikk jeg ikke helt taket på, men jeg likte Frank, Hazel og Piper godt. 

Jeg liker skrivestilen til Rick Riordan utrolig godt. Han skriver morsomt og spennende på en gang. Språket er enkelt, men likevel rikt. Så selv om boka er på engelsk, var den lett å lese. Han bruker en del ord folk som ikke er helt inne i gresk mytologi kanskje ikke forstår. Heldigvis er det en liten ordliste bakerst i boka som forklarer disse. 

Til nå er dette den beste boka i serien.  
Anbefales på det sterkeste!!!

Anmeldelse av tidligere bøker:
The Son of Neptune - bok 2

- Anna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar